koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
POK KWIECIEŃ - MAJ 2024TINA
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Łucja z Lammermooru

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 124 wyświetleń od 13 stycznia 2009
  • 25 października 2011, wtorek
    » 19:00
  • 23 października 2011, niedziela
    » 19:00
  • 21 października 2011, piątek
    » 19:00
  • 27 lutego 2009, piątek
    » 19:00

Gaetano Donizetti

Opera w dwoch aktach z prologiem

  • Libretto - Salvatore Cammarano, pierwowzor Walter Scott
  • Prapremiera - 26 września 1835, Teatro San Carlo, Neapol
  • Premiera polska - 7 października 1843, Teatr Wielki, Warszawa
  • Premiera obecnej produkcji - 30 marca 2008
  • Przedstawienie w oryginalnej wersji językowej z polskimi napisami
  • Dyrygent - Will Crutchfield
  • Reżyseria i scenografia - Michał Znaniecki
  • Kostiumy - Franca Squarciapino
  • Przygotowanie choru - Bogdan Gola Światła - Bogumił Palewicz
  • Akrobacje powietrzne - Davide Riminucci

Dzieje szkockich kochankow, rzucone na burzliwe tło historyczne wojny domowej między stronnikami zdetronizowanych Stuartow i zwolennikami nowego władcy Wilhelma Orańskiego w końcu XVII wieku - oto zasadnicza kanwa tej opery, w ktorej z jednej strony spotykamy szczerość i głębię uczucia, z drugiej zaś nienawiść i egoizm powodujące katastrofę. Rene Leibowitz w swojej "Historii opery" tak pisał o Donizettim: „Głęboki i trwały był jego wkład do włoskiej opery romantycznej i właśnie w nim poźniej sztuka Verdiego znajdzie jedno ze swych głownych źrodeł. Jeszcze silniej niż w operach Rossiniego przejawia się tu romantyzm muzyczny w swej najczystszej i najbardziej typowej postaci. Taka opera, jak "Łucja z Lammermooru", sławna wciąż i obecna na afiszach większości teatrow operowych świata, jest pod tym względem szczegolnie charakterystyczna i bezspornie może być uważana za jedną z największych oper swej epoki." Przy okazji tej realizacji pojawiła się u nas ponownie wielka dama europejskiego teatru operowego, włoska projektantka Franca Squarciapino, ktorej niezwykłe kostiumy od lat zdobią nasze przedstawienia "Śpiącej krolewny" i "Rigoletta". Tym razem jest partnerką amerykańskiego dyrygenta Willa Crutchfielda i polskiego reżysera Michała Znanieckiego.

bilety:

18-120zł

zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ