koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku GalaPerform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansu
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Wystawa HAIQ i spotkanie z Suppli

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 902 wyświetleń od 18 lutego 2009

Warszawa » Francuska 16a » NA MAPIE

  • od: 5 lutego 2009, czwartek
    do: 8 kwietnia 2009, środa

**HOarT Studio zaprasza serdecznie 5 marca 2009 o godz. 19.00 do Sushi TEKEDA, Warszawa ul. Francuska 16a
na otwarcie wystawy "HAIQ" Marzeny Turek-Gaś

oraz na spotkanie z komiksem "Suppli", ktore zostało przygotowane wraz z wydawnictwem Hanami.**

Wystawa HAIQ to prezentacja cyklu obrazow Marzeny Turek-Gaś stworzonych za pomocą rożnorodnych technik malarskich. Towarzyszy im film, będący rejestracją cyklu akcji „Touch&Play", ktorych istotą jest połączenie warsztatu malarskiego artystki z działaniami muzycznymi Pawła Prochnowskiego. Dla autorki bowiem, proces powstawania prac jest tak samo istotny, jak ich ukończona postać. Ich ważnym elementem jest rownież muzyka. Są one jak utwory muzyczne, trwają, rozwijają się w czasie i przestrzeni.
Chociaż obrazy artystki nie nawiązują bezpośrednio do sztuki japońskiej, to pełne są jej nastroju i filozofii. Zdecydowane ruchy, precyzyjnie położone ślady pędzla, przywodzą na myśl dzieła kaligrafow oraz mistrzow rysunku tuszem. Dynamizm budujący harmonię oraz samodoskonalenie poprzez działanie odzwierciedlają japońskiego ducha zen.

*Marzena Turek-Gaś *- ur.1972 r. Ukończyła Wydział Grafiki krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Dorobek artystki to ok. 20 wystaw indywidualnych oraz udział w ponad 50 wystawach zbiorowych i festiwalach sztuki w kraju i na świecie (m.in. w Brnie, Colorado, Katowicach, Krakowie, Londynie, Monachium, Moskwie, Nowym Jorku, Ogaki, Seulu, Sztokholmie, Warszawie). Autorka akcji/instalacji rownież z udziałem publiczności m.in: Making White/Making Colour z cyklu Air Beds, Chilli Blood, StepSteps, Feeling Colour, Drivin' Me Jazzy, gdzie używa wrotek jako narzędzi malarskich. Zdobywa wiele nagrod i wyrożnień m.in.: w 2006 roku otrzymała Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (projekt: MMS „Moje Miejsca Sieciowe"). Finalistka Największego Światowego Konkursu Malarskiego - The Winsor & Newton World - Wide Millenium Painting Competition "Our World in the Year 2000," Światowe wystawy pokonkursowe: The Mall Gallery, patronat (The Prince's Foundation and UNICEF) - Londyn, World Trade Centre (Sztokholm) i ONZ (patronat: Kofi Annan) - Nowy Jork. Otrzymała wyrożnienie za najlepszy projekt plakatu '98 (patronat: Elżbieta i Krzysztof Pendereccy) Bunkier Sztuki, Krakow.

*Suppli *jest komiksem skierowanym do dorosłych czytelnikow, w szczegolności do osob w przedziale wiekowym 20-35 lat, aktywnych zawodowo. Porusza problemy życia i pracy we wspołczesnej Japonii. Dzięki Mari Okazaki czytelnicy mogą poznać jak wygląda robienie kariery „po japońsku" i przekonać się, że wbrew pozorom życie korporacyjne jest bardzo podobne, bez względu na szerokość geograficzną. Głowna bohaterka serii Minami Fujii pracuje w agencji reklamowej. Jest młoda, kreatywna, goni za sukcesem w pracy, jednak w życiu osobistym nie radzi już sobie tak dobrze. Tak jak większość zapracowanych ludzi na całym świecie ma problemy z ułożeniem sobie życia osobistego. Dobrze zna smak rozgoryczenia czy samotności.

Pod względem artystycznym, komiks utrzymany jest w stylistyce mang dla dorosłych. Możemy zauważyć tu bardziej realistyczną kreskę niż w przypadku większości publikacji skierowanych do młodzieży. Autorka dobrze radzi sobie z perspektywą (ukończyła Tama Art University w Tokio). Kadrowanie jest dynamiczne, a sama narracja odbywa się na kilku płaszczyznach. Wśrod ciekawych zabiegow artystycznych stosowanych czasami przez Mari Okazaki jest korzystanie ze środkow wyrazu charakterystycznych dla nihonga (malarstwa japońskiego).

W języku polskim jest wydawany przez "Hanami" (

www.hanami.pl

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ