koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuarAMKL 75 lat
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Tomasz Cyz - Słuchając. Patrząc

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 31 897 wyświetleń od 10 czerwca 2009

Wykład towarzyszący wystawie Inwazja dźwięku. Muzyka i sztuki wizualne

Czy można unaocznić muzykę? Czy można podsłuchać obraz? I co zrobić z ciszą, wszechogarniającą ciszą, której pragnienie powraca po przechodzeniu z sali do sali? Na przykład z ciszą instalacji Latify Echakhch. Nie widzimy muzyków. Możemy jedynie wyobrażać sobie muzykę, którą grali na właśnie porzuconych instrumentach. Podobnie oglądając stworzoną przez Roberta Kuśmirowskiego instalację, możemy domyślać się, jak mogłyby brzmieć zgromadzone w tym studiu nagraniowym urządzenia i instrumenty. W muzyce, patrząc na nuty, nie słyszymy dźwięków (albo słyszą je tylko niektórzy). Patrząc na instalację Latify Echakch chcę słyszeć muzykę, której (już/jeszcze) nie ma. Jaka może być? TOMASZ CYZ - ur. 1977, eseista, krytyk muzyczny. Członek redakcji i współpracownik „Zeszytów Literackich”, pisze także dla „W drodze”. Autor książek o operze: „Arioso” i „Powroty Dionizosa” (Fundacja Zeszytów Literackich). Pod pseudonimem „T.” napisał libretto „Fedry” Dobromiły Jaskot. Dramaturg Mariusza Trelińskiego i Teatru Wielkiego - Opery Narodowej (2005/06), współpracuje z Festiwalem MALTA. Redaktor naczelny portalu o kulturze „Dwutygodnik”. Pracuje w Narodowym Instytucie Audiowizualnym. Wejście od ul. Burschego, schodkami w dół

bilety:

WSTĘP WOLNY

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ