koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCantores wiolonczelaKOK Zaduszki JazzoweTP Repertuar 11.2024KLIMT wystawa Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Mazovia Goes Baroque

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 970 wyświetleń od 14 kwietnia 2010
  • 7 maja 2010, piątek
    » 19:00
  • 6 maja 2010, czwartek
    » 19:00
  • 5 maja 2010, środa
    » 19:00

epizod trzeci (powrót do baroku)

Trzecie tegoroczne wydarzenie w ramach cyklu „Mazovia Goes Baroque" rozpina nić pomiędzy ziemią i niebem, rzeczywistością i abstrakcją, muzyczną psychologią i muzyczną kosmologią. Takie są odległości pomiędzy melodią i tańcem z jednej, a skomplikowaną strukturą polifoniczną barokowej muzyki - z drugiej strony.

Bohaterami siedmiu koncertow, sześciu w Warszawie i jednego w Płocku będą: słynny, wielokrotnie nagradzany amerykańsko-brytyjsko-fiński consort viol da gamba Phantasm, duński klawesynista Allan Rasmussen oraz japoński skrzypek Ryo Terakado.

Phantasm zasłynął na świecie swoimi interpretacjami muzyki angielskiej oraz „Kunst der Fuge" - ostatniego dzieła Jana Sebastiana Bacha. Właśnie z tym repertuarem zespoł pojawi się na dwoch koncertach w Warszawie. Założycielem i kierownikiem artystycznym Phantasmu jest jeden z najciekawszych muzykologow ostatnich lat, osiadły w Wielkiej Brytanii, amerykański wiolonczelista i gambista, Laurence Dreyfus. Wśrod jego partnerow koniecznie należy wymienić Jonathana Mansona, od wielu lat pierwszego wiolonczelistę Amsterdamskiej Orkiestry Barokowej i wspołpracownika najważniejszych zespołow brytyjskich.

Allan Rasmussen pokaże nam dwie niezwykle interesujące i oryginalne, ale czasami niedoceniane tradycje muzyki klawesynowej - muzykę angielską oraz muzykę hiszpańską. Obie czerpią swoje źrodłowe inspiracje z muzyki wokalnej i z muzyki tanecznej, ale robią to w zupełnie odmienny sposob, zaskakująco zgodny z naszym wyobrażeniem o narodowych charakterach opanowanych Anglikow i porywczych Hiszpanow.

Niezwykłą muzyczną przygodą z pewnością będzie spotkanie z instrumentem, ktory na scenie muzycznej, po kilkusetletniej przerwie, pojawił się zaledwie kilka lat temu. Violoncello da spalla to niewielka rozmiarami wiolonczela, na ktorej gra się w sposob przypominający bardziej grę na skrzypcach niż na wiolonczeli. Dzięki temu repertuar wiolonczelowy stał się dostępny dla skrzypkow, a ci, jak przyjeżdżający do Polski Ryo Terakado, czym prędzej zajęli się jednym z najbardziej fascynujących i lubianych zbiorow Jana Sebastiana Bacha, a mianowicie cyklem 6 suit na wiolonczelę solo. Cały cykl zostanie wykonany w Warszawie na dwoch koncertach.

Rezerwacja telefoniczna: (022) 645 52 52 (pon.-pt. w godz. 12-15)

*Bilety dostępne na: *

Organizator:* Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki*

Wspołorganizator:* Program 2 Polskiego Radia*

bilety:

bilet jednodniowy - cena 25 zł (normalny), 15 zł (ulgowy)

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ