INFORMACJA:
![](/i/user-thumb.png)
TECHNO/M25: JOEY BELTRAM & UNDERGROUND PERCEPTION
- 11 grudnia 2010, sobota» 22:00
JOEY BELTRAM w M25
TECHNO/M25: JOEY BELTRAM & UNDERGROUND PERCEPTION Lineup: JOEY BELTRAM Dtekk Donnell Knox Underground Perception start 22.00 Joey Beltram pochodzi z dzielnicy Queens, w słynnym New York City. Jest dzieckiem Meksykanina i Włoszki. Nie jest nowością, że emigracyjny status nie ułatwia życia. Szczegolnie w Nowym Jorku. Joey musiał walczyć o przetrwanie i ćwiczyć swoj charakter w jednym z najtrudniejszych połświatkow na Ziemi... Do ciężkich warunkow musisz się przystosować - wspomina - Jeśli nie dasz rady, zginiesz! Zawsze probowałem wydobyć z mojego życia, co było najlepsze. Nawet, gdy było mi bardzo ciężko. Dlatego udało mi się zwalczyć moje otoczenie. Mam szczęście, bo większości dzieciakow się to nie udało. Jest wśrod nich masa poczciwych ludzi, ale nie potrafią nie być ofiarami swojego otoczenia. Nowojorskie ulice i podziemia metra to otoczenie, w ktorym trzeba znać metodę na przetrwanie. Trzeba mieć coś, dzięki czemu budzisz respekt na ulicy - mowi. W 1983 roku, jako zaledwie 12-latek, po raz pierwszy staje za kołkiem gramofonu. Natomiast już 5 lat poźniej (!!!) wydaje swoją debiutancką płytę. Jest to maxi-singiel, wytłoczony nakładem oficyny Nu Grooye z NY. Po nim pojawiają się kolejne, dla innych lokalnych oficyn Atmosphere i Easy Street. Z tego okresu pochodzi też chicagowska Ep-ka "Forgotten Moments". Beltram występuje tu pod kryptonimem Cold Six i, jak twierdzi, jest to jego pierwsze wydawnictwo "z prawdziwego zdarzenia". Słusznie, bowiem jej wydanie i ciepłe przyjęcie owocuje pierwszym poważnym kontraktem płytowym z belgijską firmą R&S Records. To nie pierwszy przypadek, gdy młody amerykański muzyk z kręgu techno, musi szukać zrozumienia dla swojej tworczości w Europie. W końcu 1989 r. wyrusza do belgijskiego Gent, do dziś swego ulubionego europejskiego miasta. Tutaj kontynuuje nagrywanie kolejnych singli, "Vortex" i "Mentasm", wydanych przez Mundo Music i Second Phase. Oprocz żmudnej ekspansji w Europie, nie rezygnuje także z rynku amerykańskiego. Wydany pod szyldem Direct, singiel "Let It Ride", ma spory posłuch w rodzimym kraju. Jednak Stany nie są otwarte na nowe brzmienia: Beltram wraca na rynek w 1992 r. Ep-ką "Calibre", wydaną przez Warp. W międzyczasie ukazują się też jego nagrania z lat 1989-91, na płycie "Beltram Re-Releases 89-91". W zasadzie pozycja Beltrama, jako jednej z kluczowych postaci światowego techno, jest już ugruntowana, ale wciąż brakuje mu porządnego kontraktu płytowego. Wciąż wydaje, jego płyty są doceniane, ale brak opieki sprawnej, zaangażowanej w jego sprawy firmy, spędza mu sen z powiek. Szansa pojawia się trzy lata poźniej, kiedy trafia do Tresor Records. Nieograniczona wolność artystyczna, a jednocześnie sprawnie zorganizowana dystrybucja i promocja. No i profil artystyczny - gdzież mogłby czuć się Lepiej, niż wśrod Millsa, Hooda, Vogla, Atkinsa czy Baxtera? Wkrotce po związaniu się z berlińską oficyną, nagrywa dla niej album "Places", jedną z najlepszych płyt w historii techno. Tresor ma swoje wielkie dni. Wydaje w tym samym roku "Waveform Vol 3" Millsa, genialny "Internal Empire" Hooda, "Absolute Time" Vogla i wiele innych wielkich płyt. Jesienią 95' organizują wspolną trasę, na ktorej występują Beltram, Vogel i Baxter. Wszystko wygląda super zachęcająco. Niestety, pojawia się wkrotce wielki problem, wynikający z nieszczęsnego układu Tresora z dystrybucyjną firmą Logic. Ta ostatnia nie dopełnia umowy i mimo znakomitej pracy wytworni, dystrybucja kuleje. Najlepsze tytuły wytworni i jedne z najwybitniejszych płyt w historii techno, przepadają w komercyjnie nastawionej firmie dystrybucyjnej. W roku 98' na szczęście wyprostowują ten pechowy układ. Wszystkie "zaginione tytuły" Tresora powracają do normalnego obiegu, dzięki starej, dobrej firmie EFA, specjalizującej się w muzyce undergroundowej. W zasadzie to tak, jakby wszystkie te wybitne płyty ukazywały się dopiero teraz, z opoźnieniem. Beltram także powraca do Tresora, by przygotować swoj nowy album. Zapowiadająca go Ep-ka "Ball Park" ujrzała światło dzienne w 1998 roku. To wielka wiadomość! W trakcie, gdy trwały niezawinione problemy wytworni z dystrybucją, Joey związał się na jakiś czas z zasłużoną brytyjską Nova Mute. Dla niej wydał doskonały album "Close Grind" pod szyldem JB3. To porcja wspaniałej muzyki, świadectwo rozwoju talentu wielkiego Joeya. Jednak niedoścignionym, absolutnie doskonałym arcydziełem pozostaje wydana w 1995 r. "Places". Beltram to jedna z największych indywidualności w całej historii techno. Jego styl jest niepodrabialny, natychmiast poznawalny. Joey nie daje się szufladkować. Jest artystą z prawdziwego zdarzenia: - "Do każdej nowej produkcji podchodzę z pozycji artysty. Raczej nie jako kompozytor, a bardziej jako malarz, ktory swoim pędzlem wyczarowuje swoją sztukę na nieobrobionym płotnie. Zawsze pracuje się w specyficznych warunkach, poszukując inspiracji. Można się oczywiście spontanicznie wykrzyczeć. Ale nie o to chodzi. Nie twierdzę, że z gruntu nie może się to udać. Ale jednak dzieła prawdziwych artystow, takich jak Michał Anioł, oddają całą duszę, całe swoje życiowe doświadczenie. To jest dopiero coś autentycznego. I to jest właśnie rzecz, ktorą probuję zrobić ze swoją sztuką. Nie siadam za maszynkami i nie probuję zrobić po prostu kolejnego hitu, ale tworzę swoją muzykę zwyczajnie. Staram się, by pochodziła z mojego serca, z pierwotnej duszy, aby kształtowała ją moja osobowość. Kiedy tworzę naprawdę się staram. Jestem prawdziwym wołem roboczym. Wszystko po to, by nadać każdemu kawałkowi prawdziwe życie. Chcę być z nich po prostu dumny".
bilety:
25 zł
![](/i/user-thumb.png)
The Melons w La Boheme
6 listopada 2019 - 19:00
La Boheme. Salonik artystyczny. Otwarta pracownia malarska. Winiarenka.
Mysłowicka 1 (wejście od Bohomolca) Warszawa
10 916muzyka
Letters to Komeda EABS
6 listopada 2019 - 20:00
Mazowiecki Instytut Kultury
Elektoralna 12 Warszawa
11 245muzyka
Maciek Wojcieszuk Quintet | Jazz w Akwarium
6 listopada 2019 - 19:30
Akwarium
Krakowskie Przedmieście 60a Warszawa
12 145muzyka
Trupa Trupa - Warszawa
6 listopada 2019 - 20:00
Klub "Pogłos"
ul. Burakowska 12 Warszawa
13 698muzyka
PPF1: 05.11.2019 g. 19:00
5 listopada 2019 - 19:00
Filharmonia Narodowa - Sala Kameralna
ul. Moniuszki 5 Warszawa
11 644muzyka
French Sweet Story - Francuskie Makaroniki Asi Banad
5 listopada 2019 - 18:00
Cook Story by Samsung
ul. Klimczaka 1 lok 13 Warszawa
12 015muzyka
Yungblud
5 listopada 2019 - 20:00
Proxima
Żwirki i Wigury 99a Warszawa
15 386muzyka
Stanisława Celińska - Malinowa...
5 listopada 2019 - 20:30jest więcej terminów
Nowa Kuźnia
Kostki Potockiego 24 Warszawa
115 391muzyka
Olga Zalesskaya i Tolek Muracki - koncert w La Boheme
4 listopada 2019 - 19:00
La Boheme. Salonik artystyczny. Otwarta pracownia malarska. Winiarenka.
Mysłowicka 1 (wejście od Bohomolca) Warszawa
10 357muzyka
Arcydzieła muzyki kameralnej: Maria SŁAWEK i Radosław KUREK
4 listopada 2019 - 19:00
Mazowiecki Instytut Kultury
Elektoralna 12 Warszawa
11 610muzyka
PPF1 - 4.11.19 g. 19
4 listopada 2019 - 19:00
Filharmonia Narodowa, Scena Koncertowa
Sienkiewicza 10 Warszawa
12 048muzyka
Autumn Pumpkin Story - Dynia na 100 sposobów
4 listopada 2019 - 18:00
Cook Story by Samsung
ul. Klimczaka 1 lok 13 Warszawa
12 109muzyka
Katarzyna Nosowska - Zmalowane Wrota
4 listopada 2019 - 20:00
Teatr Roma
ul. Nowogrodzka 49 Warszawa
146 496muzyka
Sława Przybylska - Recital z okazji urodzin
3 listopada 2019 - 19:30
Kalinowe Serce
ul. Krasińskiego 25 Warszawa
12 036muzyka
Marian Opania - Recital
3 listopada 2019 - 19:30
Kalinowe Serce
ul. Krasińskiego 25 Warszawa
11 963muzyka
Muzyka Nowa - nowe technologie
3 listopada 2019 - 17:00
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina
Okólnik 2 Warszawa
10 964muzyka
Closterkeller + Blitzkrieg
3 listopada 2019 - 19:00
Klub Proxima
Żwirki i Wigury 99a Warszawa
12 109muzyka
![](/i/user-thumb.png)