koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Tańczmy Bacha

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 17 021 wyświetleń od 9 marca 2011
  • 13 marca 2011, niedziela
    » 18:00
  • 11 marca 2011, piątek
    » 19:00
  • 9 marca 2011, środa
    » 19:00

TAŃCZMY BACHA: POCAŁUNKI | CONCERTO BAROCCO | THE GREEN |

IN LIGHT AND SHADOW

JOHANN S. BACH / EMIL WESOŁOWSKI |

GEORGE BALANCHINE | ED WUBBE | KRZYSZTOF PASTOR

Premiera polska

Wieczor baletowy w czterech częściach

Dyrygent: Modestas Pitrenas

THE KISSES / POCAŁUNKI

Choreografia: Emil Wesołowski (2010)

Muzyka: Koncert klawesynowy d-moll (BWV 1052)

Kostiumy: Magdalena Tesławska

Światła: Tomasz Mierzwa

CONCERTO BAROCCO / KONCERT BAROKOWY

Choreografia: George Balanchine (1941)

Realizacja: Adam Luders

Muzyka: Koncert d-moll na dwoje skrzypiec (BWV 1043)

Światła: Tomasz Mierzwa

Soliści: Stanisław Tomanek (1 skrzypce), Łukasz Błaszczyk (2 skrzypce)

THE GREEN / ZIELEŃ

Choreografia: Ed Wubbe (2006)

Muzyka: Wstęp do Pasji według św. Jana (BWV 245)

Scenografia i światła: Ed Wubbe

Kostiumy: Pamela Homoet

Przygotowanie choru: Bogdan Gola

IN LIGHT AND SHADOW / W ŚWIATŁOCIENIU

Choreografia: Krzysztof Pastor (2000)

Muzyka: Aria z Wariacji Goldbergowskich (BWV 988) oraz III Suita orkiestrowa D-dur (BWV 1068)

Scenografia: Tatyana van Walsum

Światła: Bert Dalhuysen

Rzadko dotąd balet polski konfrontował się z muzyką Bacha, ktora inspirowała tak wielu choreografow. Sięgali do tej niewyczerpanej spuścizny: Balanchine, Lifar, Petit, Cranko, Bejart, Robbins, van Manen i Neumeier, by wymienić tylko największych choreografow w XX wieku. Przyszedł czas i na nas - za sprawą Krzysztofa Pastora, ktory zaproponował cały wieczor baletowy do muzyki Bacha. Rozpoczyna go nowy balet Pocałunki Emila Wesołowskiego do muzyki I Koncertu klawesynowego d-moll Bacha. Oglądamy po raz pierwszy w Polsce słynne Concerto Barocco legendarnego George'a Balanchine'a, typowy dla niego balet abstrakcyjny, idealnie zestrojony z Koncertem d-moll na dwoje skrzypiec. Znany choreograf holenderski Ed Wubbe, dyrektor Scapino Ballet, zrealizował swoj oryginalny męski balet The Green z wykorzystaniem wstępu choralnego do Pasji według św. Jana. Na koniec Krzysztof Pastor pokazuje własny hit baletowy In Light and Shadow z muzyką III Suity orkiestrowej D-dur, oklaskiwany już wcześniej w Amsterdamie, Sztokholmie, Ankarze, Glasgow i w Hongkongu, a także podczas występow gościnnych Het Nationale Ballet w Holandii, Francji i Kanadzie oraz prezentowany z powodzeniem przez Scottish Ballet na Festiwalu w Edynburgu i w Londynie. Jest to więc wieczor baletowy pełen choreograficznych niespodzianek. [pch]

"Czterej choreografowie zachęcają, by zatańczyć Bacha, jakby to była oczywistość, iż do tej muzyki nogi same wymyślą efektowny zestaw krokow. Wiele jego kompozycji jest co prawda zestawem barokowych tańcow, ale jednak czujemy się onieśmieleni rygorem formy dzieł Jana Sebastiana. Konstrukcja suit czy koncertow Bacha jest tak precyzyjna, że to, co doda choreograf, może się wydać banalne. Chyba że wymyśli rownie doskonałą formę jak 70 lat temu George Balanchine, ktorego Concerto Barocco wciąż uchodzi za jeden z najwybitniejszych klasycznych baletow XX wieku. (...) Holender Ed Wubbe (...) w The Green wykorzystał początek Pasji wg św. Jana Bacha. Chciał oddać jej nastroj, małość człowieka zderzył z wielkością Boga opisaną w muzyce. (...) Emil Wesołowski dostrzegł w niej przede wszystkim obrazy. Jego prapremierowe Pocałunki nie porywają taneczną oryginalnością, ale są atrakcyjne wizualnie. (...) Wszystko jednak tego wieczoru blednie przy In Light and Shadow Krzysztofa Pastora. On najgłębiej wszedł w świat muzyki Bacha, pokazał jej polifoniczną wielowątkowość. (...) Tańczmy Bacha to ważna premiera dla Polskiego Baletu Narodowego, ktory staje się coraz bardziej interesującym zespołem". [Jacek Marczyński "Rzeczpospolita"]

bilety:

20-130zł

zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ