koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

DOTTORE TIRATA ensemble

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 773 wyświetleń od 28 lipca 2011
  • 1 sierpnia 2011, poniedziałek
    » 20:00

KRÓTKA HISTORIA PIĘKNEJ MUZYKI NA DWA DREWNIANE FLETY POPRZECZNE

Około 1700 roku francuscy budowniczowie instrumentow z rodziny Hotteterre wprowadzili inwencje, ktore zmieniły bieg europejskiej historii muzyki. Tutaj zaczyna się historia fletu barokowego: instrumentu, ktory na całe stulecie posiadł serca muzykow i amatorow, dzięki swojemu słodkiemu tonowi, zbliżonemu do śpiewu głosu ludzkiego. Dokonała się także ważna psychologiczna przemiana: budowanie fletow stało się odtąd polem dla licznych eksperymentow, mających przydać doskonałości instrumentowi. Kolejne udoskonalenia w mniejszym lub większym stopniu odbijały się na sposobie pisania muzyki na flet.

W czasie koncertu zostaną zaprezentowane kompozycje i kopie instrumentow z rożnych dekad XVIII wieku, w tym oryginalny flet z czasow Wolfganga Amadeusza Mozarta. Kolejne kompozycje przeplatane będą przyjaznym wprowadzeniem do historii fletu, pozwalającym poznać kilka interesujących historii, m.in. jak doszło do powstania fletu wspołczesnego oraz dlaczego muzykę XVIII wieku warto grać na dawnych fletach.

W programie: Hotteterre, Couperin, J.S. Bach, W.F. Bach, Kuhlau

...

Elin Olstorpe

Ukończyła studia w zakresie edukacji muzycznej oraz w klasie fletu poprzecznego Andersa Johnalla i Marii Bani w Akademii Muzyki i Teatru Uniwersytetu w Goteborgu. W 2009 roku uzyskała dyplom Konserwatorium w Amsterdamie, studiując flety historyczne pod kierunkiem Martena Roota. Obecnie działa jako nauczyciel oraz koncertujący muzyk, wspołpracując z Nedelandse Bachvereniging, Stockholm Baroque orchestra, Swedish Baroque orchestra, Corona Artis i in. Jest stałym członkiem zespołu Goteborg Baroque, postrzeganego jako najbardziej interesujący i najlepiej zapowiadający się zespoł młodej szwedzkiej sceny muzyki dawnej.

Maja Mirocha

Absolwentka psychologii stosowanej (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie), muzykoterapii (Akademia Muzyczna w Łodzi), fletu traverso (Akademia Muzyczna w Krakowie - M. Wojciechowska, Conservatorium van Amsterdam - prof. M. Root). Nauczyciel akademicki na Uniwersytecie Pedagogicznym oraz Akademii Muzycznej w Krakowie. Autor projektow muzycznych dla dzieci oraz warsztatow na temat fletow historycznych dla uczniow i studentow kierunkow muzycznych. Spiritus movens projektow artystycznych łączących muzykę dawną i sztuki wspołczesne (video, taniec, rzeźba). Stypendystka Ministra Kultury i Dziedziectwa Narodowego, Funduszu im. St. Estreichera, 'Top Talent Scholarship' Rządu Holenderskiego i in. Od roku 2006, poza muzyką dawną, wykonuje także muzykę wspołczesną, komponowaną na instrumenty historyczne (prawykonania: M. Driessen TIJDGLAS, K. Szwed ON THE LIRYCAL, A. Azarova UN CORTADO...).

bilety:

10 zł

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ