koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  10 lat temu  »  

Wspólne oglądanie zaćmienia Słońca

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 810 wyświetleń od 17 marca 2015

Warszawa » Złota 59 od E. Plater » NA MAPIE

  • 20 marca 2015, piątek
    » 10:00

W piątek 20 marca przypada częściowe zaćmienie Słońca: Księżyc zasłoni jego tarczę w ponad 60 procentach. Organizatorzy kampanii edukacyjnej „Chroń swój wzrok cały rok” zapraszają do wspólnego oglądania tego rzadkiego zjawiska.

Organizatorzy zapraszają o godz. 10.00 do Warszawy przed Hard Rock Cafe Złote Tarasy od ul. E. Plater (wstęp wolny). Tam wspólnie będzie można obejrzeć zaćmienie. Specjalne okularki do oglądania tego zjawiska są już dostępne bezpłatnie w zakładach optycznych, których lista znajduje się na stronie www.chronswojwzrok.pl

Wszyscy uczestnicy wydarzenia będą mogli na miejscu skorzystać z porad ekspertów na temat szkodliwego wpływu promieniowania UV na oczy i dowiedzieć się jakie okulary powinni wybrać do skutecznej ochrony wzroku. Brak ochrony przed promieniowaniem UV przyspiesza starzenie się zarówno skóry powiek, jak i powierzchni oka. Zwiększa zarazem ryzyko chorób takich, jak zwyrodnienie plamki związane z wiekiem.

O ciekawostkach dotyczących zaćmienia opowiedzą dziennikarze największego polskiego bloga popularnonaukowego: CrazyNauka.pl. Dodatkową atrakcją będzie możliwość spotkania i rozmowy z tak znanymi osobami wspierającymi akcję, jak: Paulina Chylewska, Jacek Borkowski, Mateusz Borek, Candy Girl, Ilona Felicjańska, Kuba Jankowski, Radosław Majdan, Sergiusz Ryczel, Karolina Szostak, Łukasz Zagrobelny, Michał Żewłakow, Marcin Żewłakow.

Kampania edukacyjna, której hasłem jest #UVażaj!, ma zwiększyć świadomość Polaków nt. konieczności ochrony wzroku przed promieniami UV. Organizatorzy chcą, by dzięki poradom, wsparciu i opiniom znanych osób, wydarzeniom otwartym i popularyzacji wiedzy jak największa liczba osób zmieniła przyzwyczajenia dotyczące ochrony wzroku przed UV, przez umiejętny dobór okularów o odpowiednio wysokim wskaźniku E-SPF. Partnerami kampanii są producenci szkieł okularowych: ESSILOR i JZO.

Dalsze informacje: www.chronswojwzrok.pl, www.facebook.com/chronswojwzrok

Patronat honorowy objął Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego-PZH.

zmodyfikowano  10 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ