koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  8 lat temu

Renata Przemyk

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 52 116 wyświetleń od 5 sierpnia 2016
  • 8 listopada 2016, wtorek
    » 20:30

#

Renata Przemyk (urodzona 10 lutego 1966 w Bielsku-Białej) - polska piosenkarka, kompozytorka i autorka tekstów.

Z wykształcenia jest bohemistką. Swoją karierę muzyczną rozpoczęła w 1989 na Studenckim Festiwalu Piosenki w Krakowie, gdzie zdobyła wiele nagród. Przez rok śpiewała w założonym przez siebie zespole Ya Hozna. Później zapraszana była na wiele ważnych festiwali piosenki, m.in. do Opola, Jarocina, Wrocławia i Sopotu.

Nagrała dziewięć płyt, w tym jedna z muzyką do spektaklu teatralnego Balladyna w Bałtyckim Teatrze Dramatycznym. Większość płyt zdobyła tytuł złotej płyty. W 2003 wydała płytę z najlepszymi przebojami (m.in. Babę zesłał Bóg, Protest Dance, Ostatni z zielonych, Zero, Bo jeśli tak ma być), podsumowującą jej dotychczasową karierę. Na tę płytę nagrała duet z Kasią Nosowską Kochana.

To kameralny projekt, w którego skład wchodzą oprócz wokalistki (czasem sięgającej po gitarę akustyczną, mini akordeon, głównie jednak po instrumenty perkusyjne) świetni instrumentaliści. Zobaczyć i usłyszeć możemy Błażeja Chochorowskiego grającego na fretlessie i gitarze akustycznej, na głównej gitarze akustycznej- Macieja Mąkę.
Artyści sięgają po utwory znane odzierając je jednak z pierwotnych aranżacji. Także po te lubiane, lecz nieco zapomniane. Z czystej akustycznej formy promieniuje nowa energia i wzruszenie; dają się słyszeć subtelności, które wcześniej były jedynie dopełnieniem a teraz mile zaskakują jako walor główny. Koncert, choć bardziej nastrojowy od tych, które znamy z dużych sal czy plenerów, jest pełen zaskakujących zwrotów, energii, wirtuozerskich rozwiązań aranżacyjnych. Dzięki wysmakowanej oprawie aranżacyjnej wyjątkowo czytelny jest głos artystki oraz - co za tym idzie - przekaz wszystkich piosenek, które nabierają przez to zupełnie nowej wartości dla odbiorcy. Wszystkie te elementy układają się w harmonijną całość i sprawiają, że odbiór tego projektu jest wyjątkowo przejrzysty i spotyka się ze wspaniałą, niespotykaną, równie spontaniczną jak samo wykonanie, reakcją publiczności.

zmodyfikowano  8 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ