koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

Bataille i świt nowych dni

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 821 wyświetleń od 28 sierpnia 2017
  • 26 września 2017, wtorek
    » 19:00

wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

Spektakl w ramach programu Centrum Sztuki Tańca dofinansowanego przez Urząd m.st. Warszawy

Scenariusz i reżyseria: Sławek Krawczyński Choreografia: Anna Godowska Tancerze: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Natalia Dinges, Paweł Grala, Bartosz Ostrowski, Łukasz Przytarski, Zofia Tomczyk Muzyka i realizacja dźwięku: Peter Łyczkowski Produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk Koprodukcja: Fundacja Ciało/Umysł, 20. Międzynarodowe

Spotkania Teatrów Tańca, Centrum Kultury w Lublinie Projekt zrealizowano w ramach stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Duet Krawczyński/Godowska od lat wypracowuje pogłębione metody uprawiania teatru i tańca w oparciu o psychologię analityczną Carla Gustava Junga i psychologię procesu Arnolda Mindella. W nowym projekcie reżyser i choreografka sięgają po dzieła Georges’a Bataille’a – kontestatora, prekursora postmodernizmu, twórcy „literatury transgresji”.

Sześcioro tancerzy, czerpiąc ze wskazań Bataille’a, śledzi drogę własnej socjalizacji. Aby dotrzeć do rejonów, w których język zawodzi, muszą pozwolić sobie działać bezcelowo i bezinteresownie. Muszą podążyć ku niemożliwemu, odnaleźć utraconą spontaniczność, wskrzesić w sobie potrzebę przekroczenia zasad.

Skupienie na doświadczeniu wewnętrznym pozwala balansować na granicy jawy i snu, oderwać się od rzeczywistości opartej na normie i racjonalności. Praca z podświadomością wypowiada posłuszeństwo rozumowi, poszukuje alternatywnych rozwiązań. W tym konflikcie aktorzy stopniowo budują swoje role. Zaczynają od towarzyskiej konwencji, aby wejść na drogę ekstazy.

Bataille tworzył wizje alternatywnych społecznych i egzystencjalnych światów posługując się słowem, ale zawsze twierdził, że prawdziwe życie znajduje się poza obrębem języka. Taniec wydaje się najlepszym medium do ucieleśnienia tych postulatów. Brzmi jak utopia? Wiele zależy od zawieszenia przekonania, że żyjemy w najlepszym z możliwych światów i odnalezienia w ruchu początku wspólnego działania.

Po spektaklu zapraszamy na spotkanie artystów z widzami Więcej informacji: www.centrumsztukitanca.eu

autor:
zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ