koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

Silent theatre

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 821 wyświetleń od 28 listopada 2017
  • 3 grudnia 2017, niedziela
    » 16:00

wstęp: 5 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr

TERAZ POLIŻ zaprasza na słuchowisko na podstawie dramatu Ewy Szelburg-Zarembiny „Sygnały” oraz wykład badaczki z zespołu HyPaTia na temat kobiecych dramatów. Jak to możliwe, że w XXI wieku żyjemy nadal w świecie, w którym wykorzystywanie ludzi przez ludzi odbywa się na porządku dziennym, a związki kościoła z biznesem mają się jak najlepiej? Jak powstrzymać bezwzględną żądzę władzy i pieniędzy uprzywilejowanych jednostek? Czy możliwa jest zmiana? Taka prawdziwa, która przyniesie wyrównanie szans i na stałe zmniejszy rozwarstwienie społeczne. Czy potrzebna jest nam rewolucja?

Czy jedyna nadzieja jest w ludziach, w grupie, we wspólnocie, która obali patriarchalny porządek? Czy rewolucja przyniesie władzę mądrego, empatycznego, nieagresywnego ludu? I czy jesteśmy w stanie nie powtórzyć wydarzeń XX wieku? Czwarte z cyklu 5 słuchowisk stworzonych przez członkinie grupy TERAZ POLIŻ i prezentowanych w formie „silent theatre” w ramach projektu „córy warszawskie #dziwystołeczne” zrealizowane zostało na podstawie tekstu „Sygnały” Ewy Szelburg-Zarembiny Wydarzeniu towarzyszyć będzie półgodzinny wykład prof Krystyna Duniec z projektu badawczego HyPaTia. Kobieca Historia Polskiego Teatru. Reżyseria: Wojtek Ziemilski

„córy warszawskie #dziwystołeczne” – projekt stworzony przez członkinie grupy TERAZ POLIŻ, ma na celu przywrócenie głosu nieznanym lub zapomnianym polskim dramatopisarkom, tworzącym w pierwszej połowy XX wieku. Powstał m.in. w wyniku zadziwienia nikłą reprezentacją kobiet w historii polskiego dramatu. Jest próbą odpowiedzi na pytanie: dlaczego w historii polskiego teatru jest tak mało kobiet? Co się stało z dramatami tworzonymi przez polskie autorki na początku XX w.? Czy napisane przez nie teksty wciąż mają sceniczną moc i czy warto je dziś wystawiać? Punktem wyjścia dla tego projektu była praca naukowo-artystyczna, którą w 2015 r. grupa TERAZ POLIŻ przeprowadziła w ramach projektu „dziwy polskie”. Efekty tej pracy zostały zgromadzone i udostępnione na platformie internetowej „dziwy polskie”: www.terazpoliz.com.pl/dziwypolskie

Szczegółowe informacje na temat projektu „córy warszawskie #dziwystołeczne” znajdują się na stronie www.terazpoliz.com.pl/corywarszawskie

Projekt współfinansowany jest przez m.st. Warszawa

autor:
zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ