koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  6 lat temu  »  

Międzypokoleniowa Gwiazdka w Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 607 wyświetleń od 7 grudnia 2018
  • 17 grudnia 2018, poniedziałek
    » 18:00

17 grudnia, o godzinie 18.00 Centrum Sztuki Tańca w Warszawie zaprasza na ostatni w tym roku i zarazem świąteczny poniedziałek z tańcem. Święta to m.in. czas spotkań kilku pokoleń. Dlatego artystyczną część wieczoru wypełnią międzypokoleniowe projekty taneczne. Nie zabraknie też rozmowy o książce, okazji do wylosowania prezentów, wspólnego świątecznego poczęstunku oraz spotkania z artystami.

PROGRAM WIECZORU 18:00 Finał projektu Laboratorium środowiskowego CST „Taniec w bibliotece – la Danza i el Baile” | Małgorzata Matuszewska 19:00 Spektakl „Konstelacje” | Paulina Święcańska, Romuald Woźniak BILETY: https://www.dkkadr.waw.pl/konstelacje-2/ 20:00 Oficjalne zamknięcie projektu CST w roku 2018 20:15 Premiera spektaklu „Wbijamy na balet” | Thierry Verger BILETY: https://www.dkkadr.waw.pl/wbijamy-na-balet/

Po premierze zapraszamy na świąteczne spotkanie, które poprowadzi Joanna Szymajda Poczęstunek świąteczny zapewnia Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’

WIĘCEJ O WYDARZENIACH: Finał projektu Laboratorium środowiskowego CST „Taniec w bibliotece – la Danza i el Baile”

Projekt “Taniec w bibliotece – la Danza i el Baile” to 10 spotkań z wyjątkowymi osobowościami warszawskiego świata tańca i wyjątkowymi książkami, które od listopada do grudnia odbywały się na terenie Warszawy. Zapraszamy na podsumowanie tego projektu. Głównym jego założeniem jest podkreślenie i wzmocnienie obecności tańca w bibliotekach publicznych m.st. Warszawy, a także przybliżenie beneficjentom projektu zjawiska tańca w szerokim jego spektrum oraz świata tańca hiszpańskiego. Projekt stawia silny akcent na zapoznanie czytelników z ofertą wydawniczą z dziedziny tańca, jej najnowszymi i najbardziej wartościowymi pozycjami, zasobami zbiorów związanych z tematyką taneczną zgromadzonych w warszawskich bibliotekach publicznych. Projekt jest realizowany w ramach programu Centrum Sztuki Tańca w Warszawie – Laboratorium a twórczynią jego pierwszej odsłony w 2018 roku jest Małgorzata Matuszewska reprezentującą Fundację Tradycji i Transformacji Sztuki. Głównym Partnerem Projektu jest Instytut Cervantesa w Warszawie.

MAŁGORZATA MATUSZEWSKA Tancerka, choreografka i instruktorka tańca hiszpańskiego, założycielka NTF Teatr Tańca oraz Fundacji Tradycji i Transformacji Sztuki. Autorka wielu spektakli tanecznych m.in. „Infantka wedle Kantora” – zwycięskiego projektu w kategorii “grupa” na ogólnopolskim konkursie tańca współczesnego ” Rezydencja – Premiera”, projektów artystycznych m.in. “Bolero Feel project in progress” i edukacyjnych m.in. “Hiszpańskie Rytmy – taniec hiszpański dla dzieci”. Prekursorka tańca flamenco w Warszawie, którym zajmuje się od 1990 roku. Tańca hiszpańskiego uczyła się u czołowych artystów scen Hiszpanii. Uczestniczyła w szkoleniach z różnorodnych technik tańca i teatru. Brała udział w licznych kursach historii tańca hiszpańskiego, którą zajmuje się intensywnie od 2010 r. Autorka artykułów i tekstów poświęconych tematyce tanecznej m.in. “Taniec w warszawskich bibliotekach” (2018 r.), “Tropem Carmen, tytułowej bohaterki opery Bizeta” (2013 r.). W latach 2004-2013 prowadziła własną szkołę tańca Studio Tańca NTF, aktualnie uczy tańca hiszpańskiego w Instytucie Cervantesa w Warszawie. Występuje z artystami flamenco, muzyki klasycznej, tancerzami i zespołami różnych technik tańca. Prezentowała autorskie choreografie na festiwalach tańca i konferencjach muzycznych. Współpracowała jako tancerka i choreograf z teatrem, operą i telewizją. Związana z Centrum Sztuki Tańca w Warszawie i ZASP – Stowarzyszenie Polskich Artystów Teatru, Filmu, Radio i Telewizji (aktualnie pełni funkcję wiceprzewodniczącej Sekcji Tańca i Baletu ZASP).

“Konstelacje” Spektakl Fundacji Artystycznej PERFORM, będący współpracą artystów tańca z grupą seniorów: 17.12.2018 godz. 19:00 / “Konstelacje”/ Paulina Święcańska / Romuald Woźniak Koncepcja i choreografia: Paulina Święcańska Reżyseria: Romuald Woźniak Kreacja postaci: Aleksandra Kosowicz, Paweł Konior, Małgorzata Czaban, Magdalena Sztylińska, Krzysztof Sztyliński Muzyka: kolaż muzyczny

W ramach finału Roku Edukacji w CST zostanie zaprezentowany spektakl Fundacji Artystycznej PERFORM będący współpracą artystów tańca z grupą seniorów. Jest to spektakl taneczny oparty na improwizacji kontaktowej w koncepcji i choreografii Pauliny Święcańskiej oraz reżyserii Romana Woźniaka. Spotkanie sceniczne dwóch pokoleń: tancerzy Aleksandry Osowicz i Pawła Koniora z amatorami tańca w wieku 50+. Eklektyczna opowieść o przemijaniu, miłości i wrażliwości na drugiego człowieka. Konstelacja czyli układy międzyludzkie rozmieszczone na gwiazdozbiorze czasu i przestrzeni.

Co determinuje nasze wybory życiowe? Co jest nieuchronne, co zmienne, a co nam przeznaczone? Czas a natura ludzka? Co jest początkiem, a co końcem cyklu miłości? Jakie są cechy miłości wiecznej?

Koncept spektaklu dotyczy złożonych relacji ludzkich w kontekście wyborów partnerów życiowych i miłość. Do realizacji tego projektu zaproszeni zostali amatorzy – seniorzy, którzy współpracowali z choreografką i tancerką we Wrocławiu w ramach Stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2017. Międzypokoleniowy aspekt tego projektu jest niezwykle ważny, ponieważ podkreśla znaczenie tematu czasu, który jest jednym z kluczowych zagadnień poruszanych w spektaklu. Podczas pracy artyści i uczestnicy projektu skupili się na wspólnym wyszukiwaniu kontekstów artystycznych, jak również systemowych metod pracy z relacjami m.in. ustawienia rodzinne Berta Hellingera. Ważne było także wielowątkowe podejście do tematu dotyczącego świadomości i czasu na podstawie relacji międzyludzkich.

PAULINA ŚWIĘCAŃSKA Choreografka, pedagożka, kulturoznawczyni, menadżerka kultury. Wykształcona na uniwersytetach: w Zielonej Górze, Łodzi i w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywała w ramach programów coachingowych, konferencji naukowych i warsztatów w większości krajów europejskich, a także w Izraelu, Brazylii, Indiach, Turcji, Rosji, Ukrainie, Australii, Indonezji, Japonii, USA, Tajlandii. Stypendystka m.in. dwukrotnie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytutu Muzyki i Tańca. Jako kuratorka i menadżerka kultury współorganizowała Warszawski Festiwal Sztuki Niezależnej Re:wizje oraz Warszawską Platformę Tańca. Od 2010 roku organizuje Międzynarodowy Festiwal Kontakt Improwizacji „Warsaw Flow”. Od 2011 roku prowadzi Fundację Artystyczną PERFORM, w której realizuje projekty artystyczne, edukacyjne i społeczne. W pracy zawodowej wykorzystuje techniki i metody pracy z ciałem m.in. takie jak: animal flow, authentic movement, bodywork, contact improvisation, ecstatic dance, improvisation. www.perform.org.pl www.polandcontactfestival.com

ROMUALD WOŹNIAK Uprawia – rzeźbę, scenografię, instalacje przestrzenne, reżyserię światła. Od kilkunastu lat, główne pole aktywności to spektakle teatru narracji wizualnej i działania performatywne. Zrealizował kilkadziesiąt autorskich spektakli będących sumą jego doświadczeń rzeźbiarskich, performerskich i scenograficznych. W spektaklach tych jest twórcą scenariuszy, reżyserem, scenografem, autorem koncepcji światła i ruchu. W 1993 r. wraz z Marcinem Jarnuszkiewiczem założył Teatr Akademia, początkowo działający przy katedrze scenografii ASP, a od 1999 r. na warszawskiej Pradze, stając się ważnym punktem kultury alternatywnej w stolicy. Tu artysta realizował swoje autorskie spektakle, a także popularyzował twórców z obszaru teatru tańca i narracji wizualnej. Teatr Acadamia zakończył działalność w 2018 r. Romulad Woźniak jest profesorem Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Pracował na Wydziałach Scenografii i Rzeźby. Prowadzi Pracownię Działań Przestrzennych. Piastował funkcje Prodziekana Wydziału Rzeźby i Kierownika Katedry Działań Przestrzennych.

Fundacja Artystyczna PERFORM to organizacja skoncentrowana na promocji sztuki performatywnej. Fundacja realizuje artystyczne projekty, które są potrzebne społecznie oraz użyteczne dla rozwoju kultury i sztuki w Polsce i za granicą. Projekty artystyczne koncentrują się na działaniach multidyscyplinarnych, na pograniczu tańca, muzyki, performance, teatru i nurtu site-specific. Prezeską Fundacji jest Paulina Święcańska.

PREMIERA “Wbijamy na balet” 17.12.2018 / GODZ. 20:00 Bilety: 10 zł – https://www.dkkadr.waw.pl/wbijamy-na-balet/ Spektakl taneczny Choreografia: Thierry Verger Muzyka: Marcin Dutka Wykonanie: Isabelle Klajda, Marek Klajda Finał projektu Centrum Sztuki Tańca w Warszawie w roku 2018. Premiera spektaklu w choreografii Thierry’ego Vergera w autorskiej technice Modal Underground. Duet taneczny ojca z córką opowiadający o osobistych relacjach.

Jak chcę, to mogę! Pojeździć na koniu, polatać samolotem, być aniołem. Nauczyć się wszystkiego mogę. Albo nie. Na górę razem, zobaczyć największe drzewo. Czym lecimy tym razem: śledziem, czy wielorybem? No weź się tato… Jak byłem w twoim wieku nie rób tego kiedyś zrozumiesz wyłącz ten telefon! Wbijamy na balet! Co za obciach…

ISABELLE KLAJDA Rocznik 2001. Tańczyć zaczęła od razu. Zaczęła od wolnych improwizacji, jak tylko nauczyła się chodzić. Potem tata woził na przez ładnych parę lat na disco i balet. Na dłużej zajęła się tańcem współczesnym – modern, jazz; tańczyła w zespole Reliese. W ostatnich latach związała się Modal Underground, współpracując obecnie z Thierrym Verger.

MAREK KLAJDA Na co dzień przedsiębiorca i Konsul Honorowy Republiki Mauritiusu. Ale jego największa pasja to ruch. Od ponad 30 lat trenuje oraz uczy wushu i qigong. Dwukrotny mistrz Polski wushu. Uprawia skoki spadochronowe. Woził nieustannie swoje córki na tańce. W końcu się tym znudził i pewnego razu po prostu dołączył na zajęcia. I tak już zostało. Zajmuję się kontakt improwizacją oraz techniką Modal Underground.

THIERRY VERGER Francuski tancerz, edukator, choreograf. Twórca stylu Modal Underground. W swojej pracy Thierry opiera się na stworzonej przez siebie, oryginalnej i eklektycznej technice tanecznej. Czerpie z doświadczeń mistrzów tańca z przeszłości i teraźniejszości, ze sztuk walki i tańca rytualnego. Modal Underground to pomost pomiędzy średniowieczną fantazją a współczesną rzeczywistością. Ten sposób tworzenia choreografii łączy przeciwieństwa: klasyczne linie i barokowe krzywe, zmysłowość i nieokiełznanie. Thierry współpracuje z wieloma znanymi szkołami i teatrami tańca w Europie. Na stałe mieszka, tworzy i uczy w Paryżu.

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie Siedziba: Dom Kultury Kadr ul. Przemysława Gintrowskiego 32 02-697 Warszawa

Organizatorzy projektu CST: Fundacja Artystyczna PERFORM oraz Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers Projekt CST współfinansuje m.st. Warszawa Partner projektu CST: Dom Kultury Kadr Współpraca: Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg, Fundacja B’cause, Fundacja Ciało/Umysł, Fundacja Ciało się, Fundacja Movementum/Warsaw Dance Department, Fundacja „Myśl w Ciele” / Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Fundacja Rozwoju Tańca „Eferte” / Mufmi Teatr Tańca, Fundacja Scena Współczesna / Teatr Tańca Zawirowania, Fundacja Sztuka i Współczesność, Fundacja Sztuki Tańca, Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki / Teatr Tańca NTF, Stowarzyszenie „Akademia Umiejętności Społecznych”/ Teatr Limen Butoh, Stowarzyszenie i Kolektyw Artystyczny Format ZERO, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne / TukaWach, Stowarzyszenie Strefa Otwarta / Warszawski Teatr Tańca, Stowarzyszenie Sztuka Nowa. Patronat medialny: portal taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, RDC, portal e-teatr, teatr dla was, portal teatralia.com.pl, miesięcznik TEATR, kwartalnik TANIEC, Warsawholic, Notes na 6 tygodni, Going. www.centrumsztukitanca.eu

autor:
zmodyfikowano  6 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ