koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  5 lat temu

„ONE” / DURSKI / KANIA / STANEK / USTOWSKA POLSKA SIEĆ TAŃCA

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 919 wyświetleń od 20 października 2019
  • 14 listopada 2019, czwartek
    » 19:00

#

*Spektakl prezentowany w ramach *Polskiej Sieci Tańca, której organizatorem jest Instytut Muzyki i Tańca.

„Obecny stan naszej wiedzy o tzw. rzeczywistości sugeruje, dość sensownie zresztą, że wszechświat zbudowany jest z bardzo małych cząstek elementarnych oraz tzw. ruchu zachodzącego pomiędzy nimi. Ich ilość jest nieskończona. To znaczy zawsze o jeden więcej. I co. I niektóre cząstki się zlepiają. I wytrzymują tak dłużej. Galaktyki, ludzie, owoce. To mniej lub bardziej złożone grudy cząsteczkowe. Rzadko o sobie tak myślicie, bo macie przed tym wrodzoną blokadę. Myślenie o sobie i o świecie jak o abstrakcyjnym zlepie cząsteczkowym prowadzi do niewygodnych wniosków.” „Sailor” Norman Leto

Spektakl rozpoczyna się od tańca, a taniec od interakcji ciał, dźwięków i obiektów. Ciała i obiekty z kolei rozpoczynają się w cielesnym „kolektywie”, a koncentrują się wokół jego twórczej i destrukcyjnej mocy. Powstająca forma pozwala na odkrywanie możliwości, dynamik i granic tego „kolektywu”. ONE napędzany jest nieustanną fascynacją budowaniem i dekonstrukcją, sensem i nonsensem, całością i czarną dziurą. Poprzez grę z „formą” spektakl balansuje na cienkiej granicy między eksperymentem a rozrywką. Opiera się na poetyckim dialogu pomiędzy jednostkowością a kolektywem. W przestrzeniach pomiędzy dźwiękami, tańcem i choreografią ukryte są pytania o to, kim jesteśmy sami i jak możemy być razem. Czego by nam zabrakło gdybyśmy utkwili w procesie dążenia do indywidualnej samowystarczalności.

Spektakl ONE realizują Katarzyna Ustowska i Piotr Stanek, znani gdańskiej widowni z kreacji w przedstawieniach Teatru Dada – ENCLAVE 4/7, INTRO i wspomnianym już DZISIAJ, WSZYSTKO – oraz Katarzyna Kania, studentka choreografii w Giessen (CuP ) i Patryk Durski, absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu.

Koncept i realizacja: Katarzyna Kania, Katarzyna Ustowska, Piotr Stanek, Patryk Durski

Dramaturgia: Katarzyna Kania

Muzyka: Michał Drabczyk

Reżyseria świateł: Michał Kołodziej

Produkcja: Stowarzyszenie Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże, Gdańsk przy wsparciu Urzędu Miasta

Czas trwania: 60 min

Organizatorzy projektu CST: Fundacja Artystyczna PERFORM, Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

Projekt współfinansuje m.st. Warszawa

Partner projektu CST: Mazowiecki Instytut Kultury

Po spektaklu zapraszamy na spotkanie artystów z widzami. Prowadzenie: Adela Prochyra

Zdjęcie w tle: Dominik Werner

KATARZYNA USTOWSKA

Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku (2008) oraz wydziału tańca współczesnego na University of Kent w Northern School of Contemporary Dance w Wielkiej Brytanii (2012). Magister w dziedzinie edukacji w tańcu współczesnym na Frankfurt University of Music and Performing Arts w Niemczech (2017). Współpracuje z Teatrem Dada von Bzdülöw i Teatrem Trans-Atlantyk. Współtworzy Fundację polka dot w Gdańsku. Realizuje autorskie prace, tworzy projekty artystyczne i edukacyjne w Polsce i za granicą. Prowadzi autorski program edukacji tanecznej w otoczeniu pedagogicznym Montessori. Jest stypendystką m.in. Prezydenta Miasta Sopotu oraz laureatką nagrody “Sopocka Muza dla Młodych Twórców”.

PIOTR STANEK

Absolwent Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu (2011). Od 2013 roku współpracuje z teatrem Dada von Bzdülöw. W ostatnich latach występował w spektaklach m.in.: Jerzego Stuhra „Ubu Król czyli Polacy”, Rafała Urbackiego „Jaram się”, Jens Van Daele „Working title:Ego”, Jacka Łumińskiego „Przejścia”, Kuby Kowalskiego (Teatr Dramatyczny im. Stefana Żeromskiego w Kielcach) „Zachodnie Wybrzeże”, Remigiusza Brzyka (Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie) „Kariera Artura Ui”. Laureat nagrody publiczności w konkursie „Eurowizja dla Młodych Tancerzy 2013”, uczestnik dwóch edycji festiwalu Deltebre Dansa (Hiszpania). We współpracy z innymi artystami, stworzył autorskie projekty m.in.: „Samsara”, „Zrabowali mi składaka” (Klub Żak Gdańsk, rezydencja/premiera 2014), „PLAN EWAKUACJI/EMERGENCY PLAN” (rezydencja Krakowskie Centrum Choreograficzne 2015).

KATARZYNA KANIA

w roku 2016 rozpoczęła Master Program na kierunku Choreography and

Performance w Giessen (Institute for Applied Theatre Studies) pod kierownictwem Bojany

Kunst. W 2014 roku ukończyła Wydział Teatru Tańca w Bytomiu (PWST Krakow) i od tamtej pory współpracuje z wydziałem w charakterze asystentki. Gościnnie kształciła się również w Tel Avivie (Kibbutzim College of Education) i Bratysławie (VSMU, Bratislava). Od 2012- współzałożycielka polsko-niemieckiego kolektywu little:interference. Tworzy autorskie spektakle oraz projekty artystyczne i edukacyjne we współpracy z polskimi i zagranicznymi artystami. Uczestniczyła i występowała na międzynarodowych festiwalach, m.in.: Dei Due Mondi w Spoleto, Flora Theatre Festival w Ołomuńcu, Baltic House Theatre Festival w St. Petersburgu, Deltebre Dansa w Hiszpanii. W 2017 została Stypendystką programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska” oraz niemieckiego stypendium artystycznego DAAD.

PATRYK DURSKI

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie

(obecnie Akademii Sztuk Teatralnych) na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Działa jako

niezależny twórca. Współpracował z kompanią Burning Bridges Jensa van Daele. W ostatnich

pracach eksploruje technologicznie zapośredniczoną zależność ruchu i dźwięku, w których

technologia pełni rolę przedłużania i poszerzania możliwości percepcji cielesnej, współtworzy

również grupę LineAct, w której oprócz konwencjonalnych środków wykonawczych oraz

metody site specific używana jest technika tańca wertykalnego.

MICHAŁ DRABCZYK

Absolwent wydziału inżynierii dźwięku i produkcji muzycznej Uniwersytetu Wolverhampton w Wielkiej Brytanii. Ukończył studia ze specjalizacją w kompozycji filmowo-telewizyjnej oraz miksie. Swoje doświadczenie zawodowe zbierał w studiach nagraniowych w Birmingham, a w Polsce pracował jako realizator i producent w trójmiejskich studiach takich jak Humidor Records, Audioplanet oraz studiem animacji poklatkowej Tre�. Komponuje muzykę do filmów m.in dla studia Kadr, Łódzkiej i Gdyńskiej Szkoły Filmowej oraz innych form audiowizualnych. Jako „Michael Warren” działa na polskiej scenie elektronicznej w roli producenta i twórcy audio-wizualnych live-aktów.

—————

*Polska Sieć Tańca *to pierwsza w Polsce, sformalizowana sieć centrów wspierających sztukę tańca i repertuarowa współpraca ośrodków w całym kraju. Sieć wspiera cyrkulację rodzimych produkcji oraz wymianę artystyczną, a jej otwartość zarówno na instytucjonalne teatry, jak i na niezależnych twórców, daje szansę na zaprezentowanie polskiej sztuki tańca w całej jej barwnej różnorodności. Sieć powstała w 2017 roku jako oddolna inicjatywa, kreowana w duchu wymiany i poszanowania różniących się od siebie artystycznych wizji. Kierownikiem i pomysłodawcą Sieci jest Maciej Kuźmiński, a głównym organizatorem od 2019 roku – Instytut Muzyki i Tańca.

Polską Sieć Tańca w 2019 roku tworzą centra założycielskie Sieci: Lubelski Teatr Tańca, Kielecki Teatr Tańca, Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK, Krakowskie Centrum Choreograficzne, Art Stations Foundation z Poznania, Regionalne Centrum Kultur Pogranicza z Krosna oraz nowi partnerzy: Fundacja Polka dot z Gdańska, Centrum Sztuki Mościce z Tarnowa, Krotoszyński Ośrodek Kultury, Suwalski Ośrodek Kultury oraz warszawskie Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski i Centrum Sztuki Tańca w Warszawie, współpracujące z Mazowieckim Instytutem Kultury.

W drugim sezonie działalności na repertuar PST składa się 10 spektakli polskich twórców i zespołów, które zostaną zaprezentowane w 12 miastach ponad 50 razy. To „Dobre wychowanie” (Grupa Wokół Centrum), „One” (Durski, Kania, Stanek, Ustowska), „Kaj Dzias” (Living Space Theatre), „Weselle” (Wojciech Mochniej), „Rozkosz” (Teatr ROZBARK), „fascynat odśrodkowydwatrzycztery” (Anna Piotrowska), „Mute” (Janusz Orlik), „Stalking Paradise” (Lubelski Teatr Tańca), „Cudowny Mandaryn” i „Stół bez szczęścia” (Kielecki Teatr Tańca).

Kalendarz wydarzeń: www.pst.info.pl/2019

Więcej informacji: www.pst.info.pl

zmodyfikowano  5 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ