koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  3 lata temu

Elegia dla świata (MDAG18)

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 601 wyświetleń od 22 sierpnia 2021
  • 10 września 2021, piątek
    » 18:30
  • 9 września 2021, czwartek
    » 18:30
  • 5 września 2021, niedziela
    » 12:30

Wszystko zaczęło się podczas spaceru po lesie reżyserki filmu Jennifer Abbott („Korporacja”, „Nowa korporacja”). Trwało lato, ale wydawało się, że pada śnieg. Płatki śniegu były w rzeczywistości cząstkami popiołu z odległego pożaru lasu wywołanego zmianami klimatycznymi. Uczucie towarzyszące Abbott było podobne do tego, które przeżywała w 2008 roku po śmierci siostry na raka. Postanowiła pokazać w filmie analogie pomiędzy żalem po stracie ukochanej osoby a smutkiem wywołanym tym, co ludzkość traci z powodu kryzysu klimatycznego. Podróżując z kamerą po świecie odkrywa, że ludzie w różnych miejscach na Ziemi czują to samo przytłaczające przygnębienie. Czy to Inuici zmagający się z konsekwencjami topnienia lodu, Australijczycy, których obszary mieszkalne i otaczającą florę oraz faunę strawiły pożary, czy obrońcy Wielkiej Rafy Koralowej, która powoli zamiera, albo prezydent Kiribati, która to wyspa tonie w wyniku podnoszenia się poziomu morza, czy mieszkańcy amazońskich lasów deszczowych toczący desperacką bitwę z dewastacyjnym wydobyciem ropy naftowej. Film pokazuje naszą planetę w kryzysie, wywołującym w jej mieszkańcach emocjonalne przesilenie. Smutek może przekształcić się we wściekłość, działanie i nadzieję, bo pogodzenie się z brutalną rzeczywistością zmian klimatycznych wymaga czegoś więcej niż tylko pustych słów i gestów. Kiedy traci się nadzieję, zaczyna się prawdziwa praca. Członkowie Extinction Rebellion protestują na ulicach, ryzykując aresztowaniem. Strajk szkolny Grety Thunberg przekształcił się z samotnego działania w ruch masowy. Ten głęboko osobisty film jest nie tyle lamentem nad szeroko rozumianą stratą. Utkany z surowych emocji pokazuje, że warto przekształcić ciemność w światło, a żal w czyn.

When Jennifer Abbott lost her sister to cancer, her sorrow opened her up to the profound gravity of climate breakdown. Abbotts new documentary ”The Magnitude of All Things” draws intimate parallels between the experiences of grief—both personal and planetary. Stories from the frontlines of climate change merge with recollections from the filmmakers childhood on Ontarios Georgian Bay. What do these stories have in common? The answer, surprisingly, is everything. For the people featured, climate change is not happening in the distant future: it is kicking down the front door. Battles waged, lamentations of loss, and raw testimony coalesce into an extraordinary tapestry, woven together with raw emotion and staggering beauty that transform darkness into light, grief into action.

Elegia dla świata

(The Magnitude of All Things)

Kanada / Canada, 2020, 85 min.

Reżyseria / Directed by: Jennifer Abbott

Zdjęcia / Cinematography by: Vince Arvidson

Producent / Producer: JenniferAbbott, Andrew Williamson, Henrike Meyer, Shirley Vercruysse

Produkcja / Production: Flying Eye Productions, Cedar Island Films, National Film Board of Canada

Wybrane festiwale i nagrody / Selected festivals and awards: 2020 – IDFA Amsterdam / IDFA Amsterdam, 2020 – MFF Wenecja / Venice IFF

zmodyfikowano  3 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ