koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  2 lata temu  »  

V FESTIWAL POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ / MUZYKA POLSKA / BAROK NA DWORACH POLSKICH

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 762 wyświetleń od 23 maja 2022
  • 8 lipca 2022, piątek
    » 19:00

Polskie dwory w II połowie XVI wieku i w XVII stuleciu rozbrzmiewały muzyką. Wysoki poziom artystyczny dyktowany był przez zespoły działające w otoczeniu króla, jednak na przestrzeni epoki organizowano coraz więcej kapel prowadzonych przez znakomitych artystów także na dworach magnatów – duchownych i świeckich, w kościołach i klasztorach. Muzyka była nieodłączną częścią wystawnych uroczystości i kameralnych spotkań, stanowiła ważny element budowania prestiżu.
Wśród dzieł instrumentalnych dominowały canzony, sonaty i tańce. Do tego nurtu należą znajdujące się w programie koncertu utwory znanego w całej ówczesnej Europie Marcina Mielczewskiego oraz dzieła kompozytorów związanych z luterańskim kościołem Mariackim w Gdańsku – Kaspara Förstera, Balthasara Erbena oraz Johanna Valentina Medera. Muzyka wokalno-instrumentalna, która zabrzmi w interpretacji znakomitej sopranistki Iwony Lubowicz, także wywodzi się z kręgów kościelnych. Wszak to dostojnik duchowny – arcybiskup Wojciech Baranowski zatrudniał na swoim dworze w Łowiczu Mikołaja Zieleńskiego, autora najsłynniejszego polskiego zbioru utworów Offertoria et Communiones totius anni. Z cyklu wydanego drukiem w 1611 roku w Wenecji do programu koncertu zostały włączone trzy kompozycje: Video caelos aperto, Confundatur superbi oraz Principes persecuti. Proweniencję kościelną mają także dwa utwory Krystiana Józefa Rutha zachowane w archiwum sandomierskiego klasztoru sióstr benedyktynek, z którym twórca był związany w XVIII wieku. Natomiast działalność Carla Dittersa von Dittersdorfa, którego dwie kompozycje zamykają program koncertu, jest związana ze śląskim dworem księcia biskupa Wrocławia – Philippa Gottharda von Schaffgotscha.

Patronem medialnym Festiwalu jest 🟡Onet.

Partnerem Festiwalu jest 💧Primavera.

◆ PROGRAM ◆
• Balthasar Erben – Sonata sopra ut, re, mi, fa, sol, la a 2 violini
• Mikołaj Zieleński – Video caelos aperto
• Mikołaj Zieleński – Confundatur superbi
• Marcin Mielczewski – Canzona prima a 2
• Mikołaj Zieleński – Principes persecuti
• Kaspar Förster – Sonata a tre
• Krystian Józef Ruth – Aria de Angelis
• Krystian Józef Ruth – Sub tuum praesidium
• Johann Valentin Meder – Chaconne
• Carl Ditters von Dittersdorf – Iste confessor Domini
• Carl Ditters von Dittersdorf – Lauda Sion Salvatorem

◆ WYKONAWCY ◆
IWONA LUBOWICZ ⎮ sopran
Zespół Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej CAPELLA REGIA POLONA
KRZYSZTOF GARSTKA ⎮ klawesyn, dyrygent

Bilety 👉
https://ewejsciowki.pl/embedded/rezerwacja/220910

zmodyfikowano  2 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ