koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  2 lata temu  »  

II FESTIWAL BAROKOWY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ / MONTEVERDI / LAUDATE DOMINUM

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 776 wyświetleń od 4 lipca 2022

Warszawa » Krakowskie Przedmieście 68 » NA MAPIE

  • 15 września 2022, czwartek
    » 20:00

Oprócz bogatej spuścizny madrygałowej oraz genialnych dzieł dramatycznych Claudio Monteverdi pozostawił po sobie także znakomite utwory religijne. Wiele z nich powstało w Wenecji, gdzie kompozytor od 1613 roku aż do śmierci piastował stanowisko maestro di capella w Bazylice św. Marka. Muzycznym podsumowaniem tej działalności stał się wydany drukiem w 1640 obszerny zbiór zatytułowany Salve morale e spirituale. Z pewnością jest to jedynie wybór dzieł powstałych podczas niemal trzydziestoletniej kapelmistrzowskiej służby, wskazuje jednak na jej niezwykłe bogactwo i różnorodność. W zachowanych w zbiorze częściach mszalnych, psalmach, hymnach i antyfonach głęboki wymiar duchowy zostaje doskonale zestrojony z ekspresyjnym, finezyjnie skonstruowanym światem dźwiękowym. Monteverdi w pełni wykorzystuje potencjał techniki koncertującej (m.in. w Laudate Dominum omnes gentes), z chęcią korzysta także z dziedzictwa pozostawionego przez twórców renesansowych oraz swoich doświadczeń na polu madrygałów. Wieńcząca koncert uroczysta Gloria na siedem głosów wokalnych i zespół instrumentalny to jeden z najbardziej błyskotliwych utworów w całej spuściźnie mistrza, wykorzystujący w pełni możliwości stylu koncertującego. Możliwe, że była to część mszy dziękczynnej, którą Monteverdi zaprezentował po ustąpieniu w mieście w 1631 epidemii dżumy.

◆PROGRAM ◆
• Pascha concelebranda
• Laudate Dominum omnes gentes
• Jubilet tota civitas
• Deus tuorum militum
• Beatus vir
• Salve regina: Audi coelum
• Laudate Dominum in sanctis eius
• Gloria in excelsis

◆ WYKONAWCY ◆
DAGMARA BARNA sopran
IWONA LUBOWICZ sopran
MACIEJ GOCMAN tenor
ŁUKASZ KÓZKA tenor
ALEKSANDER REWIŃSKI tenor
DAWID BIWO bas
MICHAŁ JANCZAK bas

Zespół Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej CAPELLA REGIA POLONA

JAKUB BURZYŃSKI dyrygent

Bilety 👉 https://ewejsciowki.pl/embedded/rezerwacja/223986

zmodyfikowano  2 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ