koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  2 lata temu  »  

ACIS AND GALATEA / Georg Friedrich Haendel - II PREMIERA

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 406 wyświetleń od 5 stycznia 2023

Opowieści zaczerpnięte z Owidiuszowych Metamorfoz stały się inspiracją dla wielu barokowych dzieł. Trudno się dziwić, wszak starorzymski poemat obfituje w zachwycające i pełne symboli historie, a tytułowy motyw przemiany daje twórcom przestrzeń do różnorakich interpretacji. Doskonałym tego przykładem jest mit o miłości pasterza Acisa i nimfy Galatei, który przekuty przez Johna Gaya (zapewne z pomocą innych poetów) w znakomite libretto stał się podstawą jednoaktowej opery Georga Friedricha Haendla. Nowej scenicznej interpretacji tego mieniącego się barokowym światłocieniem dzieła podjęła się Natalia Kozłowska.

Treść opery jest z pozoru prosta. Młodzi pałają wzajemną miłością, lecz ich szczęście przerywa okrutny atak cyklopa Polifemusa. Odrzucony przez nimfę olbrzym pozbawia Acisa życia. Galatea jednak swą czarodziejską mocą przemienia kochanka w strumyk, czyniąc go nieśmiertelnym. Jakże piękne odzwierciedlenie znajdują uczucia targające bohaterami w muzyce Haendla – z jednej strony rozbrzmiewa miłość, szczęście i spełnienie, z drugiej grzmi rozczarowanie i wściekłość. Pełne życia i radości arie kochanków zwieńczone duetem Happy we! kontrastują z wprowadzającym złowieszczy nastrój chórem Wretched lovers obfitującym w muzyczne symbole – od galopujących imitacji, po przerywane pauzami akordy. Czarowne brzmienie utrzymanej w pastoralnym nastroju finałowej arii Galatei niesie ukojenie i wiarę w niepokonaną siłę miłości.

KIEROWNICTWO MUZYCZNE KRZYSZTOF GARSTKA

REŻYSERIA, REŻYSERIA ŚWIATEŁ NATALIA KOZŁOWSKA

SCENOGRAFIA MARIANNA OKLEJAK

KOSTIUMY PAULINA CZERNEK

PROJEKCJE MAREK ZAMOJSKI

PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO JAKUB SZAFRAŃSKI

KONSULTACJE CHOREOGRAFICZNE JOANNA LICHOROWICZ-GREŚ

ASYSTENCI REŻYSERA SŁAWOMIR JURCZAK, AGNIESZKA KOZŁOWSKA

ASYSTENTKA KOSTIUMOGRAFA ANNA PUCHALSKA

INSPICJENTKA TATIANA HEMPEL-GIERLACH

◆ OBSADA◆

ACIS Łukasz Kózka

GALATEA Sylwia Stępień

DAMON Aleksander Rewiński

POLYPHEMUS Paweł Michalczuk

PASTERZE Zespół Wokalny Polskiej Opery Królewskiej (Małgorzata Rudnicka, Joanna Talarkiewicz, Jakub M. Grabowski, Paweł Kowalewski, Grzegorz Żołyniak)

Zespół Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej CAPELLA REGIA POLONA

KRZYSZTOF GARSTKA ⎮ dyrygent

zmodyfikowano  2 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ