koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuWrocławianka roku GalaPerform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansu
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Mikrofon i róża - „Obejrzeć trzeba rozkład jazdy” - wieczór autorski połączony z recitalem piosenki literackiej

Gdańsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 19 290 wyświetleń od 23 kwietnia 2009
  • 26 kwietnia 2009, niedziela
    » 19:00

Spotkanie inspirowane filozofią pochodu, pielgrzymki i podróży w „wagonie” klubu studenckiego WYSEPKA

Mikrofon i roża

„Obejrzeć trzeba rozkład jazdy"**

wieczor autorski połączony z recitalem piosenki literackiej

* *spotkanie inspirowane filozofią pochodu, pielgrzymki i podroży

w „wagonie" klubu studenckiego WYSEPKA

Hanna Grewling - poetka, odczyta kilkanaście własnych strof inspirowanych podrożą wewnątrz siebie

Roma Warmus *- *pieśniarka, w repertuarze Okudżawy, Rilkego, Grechuty i własnym

oraz gościnnie poeci Grupy WARS*: Lech Krzysztof Landecki, Zbigniew Radosław Szymański, Krzysztof Kowalczyk *(debiutant)

prowadzenie: PIOTR W. RUDZKI

Klub studencki „Wysepka" (Gdańsk) - 26 IV 2009 r. - g. 19.00 (niedziela)

WSTĘP WOLNY

„Mikrofon i roża"

Ktoregoś dnia - tak, to było podczas koncertu duetu prezentującego tworczość Okudżawy i Wysockiego - zobaczyłem w klubie studenckim WYSEPKA Marka Grechutę. No, to nie był oczywiście on sam, lecz ktoś bardzo do niego podobny. W tym samym momencie przed oczami stanęła mi nieduża piwnica krakowskiego klubu BAMBUKO. Postanowiłem złowić kilka taktow kompozycji „Tango Anawa" i „Jeszcze pożyjemy". Zobaczyłem rok 1974. - Pomyślałem, że tamten nastroj warto dzisiaj, akurat w Gdańsku, zrekonstruować.

Piotr W. Rudzki

grupa poetycka WARS

Sposobem wędrowania, pielgrzymowania, sensem drogi powinno być dobro (T. Gadacz).

Jaka jest tak naprawdę głowna idea grupy poetyckiej WARS?

Nie, nie chodzi tylko o to, by podrożować razem w jednym przedziale klasy 1. lub 2., w wagonie restauracyjnym lub sypialnym - nie tylko o wspolne nanizanie na „szpikulec" tworczości własnych wierszy o tematyce kolejowej i nie tylko o społdzielnię wzajemnie promujących się osob.

Raczej chodzi tu o spotkanie (się), i to na rożnych poziomach: poeta - poeta z innego kręgu czy pokolenia, poeta - bard, wreszcie poeta - odbiorca.

Przed nami jest semafor podający znak „Sr-3" w formie świateł zielonego i pomarańczowego, oznaczający wolną drogę z ograniczeniem prędkości; nie chcemy stać; chcemy iść; ale bez popeliny i pośpiechu; chcemy iść z uwagą, powoli degustując rzeczywistość, być może pamiętając przy tym o herbertowskim postulacie, ktore brzmi właśnie „bądź wierny - idź".

I jeszcze ten kolor, zieleń - kolor nadziei i otuchy...

Jest to droga, ktora zbliża nas do innego. Rozpoczyna się od zwykłego pozdrowienia „dzień dobry", w ktorym jeszcze nic nie czyniąc, jesteśmy wobec innych łaskawi. Następny krok na niej to dzielenie się z innymi tym, czego potrzebują. (...) Każdy krok na tej drodze jest spotkaniem. Ale każde spotkanie kończy się rozstaniem, gdyż wciąż nie jesteśmy dość dobrzy, i zapowiedzią następnego spotkania. (...) Drogę żegnamy wiecznie (T. Gadacz).

Wchodząc do wagonu nie sposob lekceważyć także owej powyższej, rodzącej się właśnie filozofii podroży i turystyki.

Piotr W. Rudzki

Roma Warmus absolwentka Politechniki Krakowskiej w Krakowie i Studium Aktorskiego przy Teatrze Polskim we Wrocławiu; występowała w wielu kabaretach studenckich w Krakowie (m.in. w Piwnicy pod Baranami); jest dwukrotną laureatką Festiwalu Piosenkarzy Studenckich w Krakowie; przez 6 lat była związana z Teatrem STU jako aktorka i wokalistka; ma za sobą 20 lat pracy w Teatrze Polskim w Bydgoszczy; aktualnie jest także wykładowcą na UKW w Bydgoszczy (Edukacja Muzyczna). - Dziś usłyszymy ją m.in. w repertuarze Okudżawy, Rilkego, Grechuty i własnym.

Hanna Grewling_ _urodzona 6 grudnia 1979 r. w Wągrowcu, absolwentka Państwowego Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorow Kultury w Kaliszu (specjalizacja teatralna, praca dyplomowa na temat poszukiwania sensu istnienia w tworczości Edwarda Stachury) oraz UMK w Toruniu (filologia romańska, język francuski, specjalizacja literaturoznawcza, praca magisterska na temat sytuacji obcego w życiu i dziełach Henryka Michaux / Situation de l'etranger dans la vie et les uvres d'Henri Michaux); obecnie pracuje w Teatrze Baj Pomorski w Toruniu na etacie inspicjenta; także pomysłodawczyni i wspołorganizatorka sceny muzycznej, imprez towarzyszących Międzynarodowemu Festiwalowi Teatrow Lalek „Spotkania"; animator kultury w dziedzinie poezji w klubie ZŁOTE JAJO w Toruniu; dorywczo korepetytor i tłumacz; o szybkie bicie serca przyprawia ją muzyka cygańsko-bałkańska. - Dziś odczyta kilkanaście własnych strof inspirowanych podrożą wewnątrz siebie.*
*

Organizatorzy:

Akademickie Centrum Kultury UG „Alternator"

Uniwersytet Gdański

* Wspołpraca:*

Grupa poetycka WARS

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ