koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuPerform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansu
zmodyfikowano  4 lata temu  »  

Le nozze di Figaro / Wolfgang Amadeus Mozart - online

online »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 597 wyświetleń od 29 listopada 2020

online » https://www.polskieradio.pl/8,dwojka » NA MAPIE

  • od: 8 listopada 2020, niedziela
    do: 5 grudnia 2020, sobota

Inscenizacja opery Le nozze di Figaro (Wesele Figara) Wolfganga Amadeusza Mozarta przygotowana przez Polską Operę Królewską cieszy się niegasnącym zainteresowaniem publiczności. Dzieło, które od ponad dwustu lat jest obecne w repertuarze teatrów operowych całego świata, zachwyca bowiem doskonałością formy i lekkością muzycznych przebiegów.

Libretto opery sporządził Lorenzo da Ponte. Jest ono adaptacją komedii Le mariage de Figaro, ou La folle journée Pierre’a Augustina Beaumarchais’go. Choć pomysł na wykorzystanie tej właśnie sztuki należał do Mozarta, to Da Ponte doskonale wywiązał się z zadania. Natomiast Mozart, otrzymawszy świetnie skomponowany scenariusz, stworzył muzyczne arcydzieło. W rzeczywistości libretto opery jest skutecznym połączeniem ciekawej i wartkiej akcji z szeregiem komediowych intryg. Na szczególną uwagę zasługuje też wachlarz portretów ludzkich charakterów, co w doskonały sposób potrafi wykorzystać Mozart. Rozterki i radości postaci ukazane są w popisowych ariach oraz licznych scenach zespołowych. Tymczasem duety i tercety ożywiają akcję, a ich muzyczna treść świadczy o wrażliwości kompozytora na zmienność i głębię ludzkich emocji.

Słowa i dźwięki, a także środki sceniczne i muzyczne, zostały w Le nozze di Figaro doskonale zespolone. Geniusz muzyczny i dramatyczny, uniwersalne przesłanie oraz komizm sytuacji sprawiają, że ta czteroaktowa opera buffa – począwszy od swej wiedeńskiej prapremiery w 1786 roku, aż po dziś – bawi i wzrusza kolejne pokolenia muzycznych koneserów.

Inscenizowana wersja koncertowa

✅ WYKONYWANE FRAGMENTY:

Uwertura

Duettino Figara i Zuzanny Cinque… dieci… venti…

Recytatyw Cosa stai misurando…

Duettino Figara i Zuzanny Se a caso madama…

Recytatyw Figara Bravo, signor padrone!

Aria Figara Se vuol ballare,signor contino

Recytatyw Scellerato,e perche andate

Tercet Hrabiego, Basilia i Zuzanny Cosa sento!

Recytatyw Via per l’ultima volta la Susanna abbracciate…

Aria Figara Non più andrai…

Recytatyw Prendi la mia chitarra e l’accompagna

Aria Cherubina Voi, che sapete…

Recytatyw In gabinetto qualche cosa e caduta!

Tercet Hrabiego, Hrabiny i Zuzanny Susanna or via sortite

Finał Voi signor,che giusto siete…

Duetto Hrabiego i Zuzanny Crudel, perchè finora… Recytatyw Carissima!

Recytatyw Hrabiego Hai già vinta la causa…Vedrò, mentre io sospiro

Recytatyw Oh Dio, è egli!…

Sekstet Riconosci in questo amplesso…

Recytatyw i aria Hrabiny E Susanna non vien!… Dove sono i bei momenti

Recytatyw Cosa mi narri…

Duettino Hrabiny i Zuzanny Sull’aria…

Recytatyw i aria Zuzanny Giunse alfin il momento… Deh vieni, non tardar…

Finał Gente, gente, all’armi, all’armi

KONCEPCJA REALIZATORSKA ANDRZEJ KLIMCZAK

KOSTIUMY, REKWIZYTY MARLENA SKONECZKO

✅ OBSADA:

HRABIA WITOLD ŻOŁĄDKIEWICZ

HRABINA ANNA WIERZBICKA

ZUZANNA MARTA BOBERSKA

FIGARO GRZEGORZ ŻOŁYNIAK

CHERUBIN JUSTYNA RECZENIEDI

MARCELINA TATIANA HEMPEL-GIERLACH

BASILIO/CURZIO LESZEK ŚWIDZIŃSKI

BARTOLO SŁAWOMIR JURCZAK

KLAWESYN DAGMARA DUDZIŃSKA

ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ

DYRYGENT DAWID RUNTZ

🔴 Materiał będzię dostępny do wtorku, 8 grudnia 2020 r., do godziny 19.00

Wydarzenie pod Mecenatem PZU

zmodyfikowano  4 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ