koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaPerform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansu
zmodyfikowano  4 lata temu  »  

EROI(NE) / HAENDEL – VIVALDI. ARIE I DUETY | Koncert online

online »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 865 wyświetleń od 28 stycznia 2021

online » https://www.polskieradio.pl/8,dwojka » NA MAPIE

  • 6 lutego 2021, sobota
    » 19:00

Kanał YouTube Polskiej Opery Królewskiej - koncert online z Teatru Królewskiego w Starej Oranżerii w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie.

Herosi i heroiny – wielkie postaci, których dramatyczne losy niejednokrotnie stawały się kanwą muzycznych opowieści doby baroku. Pełne zwrotów akcji, często tragiczne doświadczenia mitycznych bohaterów dawały kompozytorom asumpt do kreowania muzyki pełnej napięć, cierpienia, ale też radości i nadziei. Zjawiskowe arie i duety po dziś dzień stanowią wyzwanie dla śpiewaków – zarówno pod względem wokalnym, jak i aktorskim. Pełne afektów, o wartkiej, zaskakującej fabule dają niewyczerpane pole do interpretacji także instrumentalistom.

Nieprzebraną inwencją zachwyca muzyka Georga Friedricha Haendla. W przepięknych partiach wokalnych kompozytor doskonale potrafił oddać dramat rozstania (duet Floridante i Elmiry), niezwykłą więź łączącą matkę z synem (duet Cornelii i Sesta) oraz różne odcienie miłości. Wszak bywa ona wierna (aria Tolomea) i szczęśliwa (duet Radamista i Zenobii), ale czasem prowadzi także do zbrodni i szaleństwa (aria Dejaniry). Nie mniej przejmujące partie powierzał śpiewakom Antonio Vivaldi. Również i w jego dziełach wierne uczucie może stanowić dowód cnoty (Griselda) lub być przyczyną niechlubnych czynów bohatera (Ottone). Odmalowane dźwiękami emocje przenikają słuchaczy do głębi, a bohaterowie opowieści nie zawsze poddają się jednoznacznej ocenie.

✅ PROGRAM:

• G.F. Haendel – sinfonia z opery Floridante HWV 14

• G.F. Haendel – duet Floridante i Elmiry Ah mia cara se tu resti z opery Floridante HWV 14

• G.F. Haendel – aria Tolomea Stille amare z opery Tolomeo, Re d’Egitto HWV 25

• G.F. Haendel – aria Dejaniry Where shall I fly z opery Hercules HWV 60

• G.F. Haendel – duet Cornelii i Sesta Son nata a lagrimar z opery Giulio Cesare HWV 17

• A. Vivaldi – sinfonia z opery L’Olimpiade RV 729

• A. Vivaldi – aria Vagausa Armatae face et anguibus z oratorium Juditha triumphans RV 644

• A. Vivaldi – aria Judithy Agitata infido flatu z oratorium Juditha triumphans RV 644

• A. Vivaldi – aria Ottone Vede orgogliosa l’onda z opery Griselda RV 718

• A. Vivaldi – aria Griseldy Ho il cor già lacero z opery Griselda RV 718

• G.F. Haendel – duet Radamista i Zenobii Non ho più affanni z opery Radamisto HWV 12b

ANNA RADZIEJEWSKA - SCENARIUSZ, REŻYSERIA

MAREK ZAMOJSKI - PROJEKCJE WIDEO

PIOTR RUDZKI - REŻYSERIA ŚWIATEŁ

DOROTA LACHOWICZ - INSPICJENT

✅ WYKONAWCY: ANETA ŁUKASZEWICZ - MEZZOSOPRAN, ANNA RADZIEJEWSKA - MEZZOSOPRAN, ZESPÓŁ INSTRUMENTÓW DAWNYCH POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ CAPELLA REGIA POLONA, KRZYSZTOF GARSTKA - KLAWESYN, DYRYGENT

Wydarzenie pod Mecenatem PZU

zmodyfikowano  4 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ