koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Koncert trzech sopranistek

Słupsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 058 wyświetleń od 19 lutego 2014

XVII Konfrontacje Sztuki Kobiecej

Koncert trzech sopranistek

Wykonawcy:

Elżbieta Wiesztordt - dyrygent

Gabriela Kamińska - sopran

Barbara Tritt - sopran

Marta Ustyniak - sopran

Orkiestra Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica

w programie arie z oper Mozarta, Verdiego, Gounoda, Belliniego i Bizeta oraz z operetek Straussa, Kalmana, Lehara i Offenbacha.

Prof. Elżbieta Wiesztordt ukończyła studia w zakresie dyrygentury symfonicznej z wyróżnieniem w PWSM w Poznaniu w klasie prof. Witolda Krzemieńskiego (1978). Po studiach pracowała w Operze i Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, występowała z orkiestrami także innych Filharmonii w Polsce. Główną domenę jej życia zawodowego stanowi jednak dydaktyka: od wczesnych lat 80. wykłada w Akademiach Muzycznych w Gdańsku i w Bydgoszczy, blisko 30 lat prowadziła orkiestrę Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II st. w Gdańsku, regularnie koncertując z nią w kraju i poza granicami. Obecnie jest profesorem Akademii Muzycznych w Gdańsku i w Bydgoszczy.

Gabriela Kamińska

Studia wokalne w Akademii Muzycznej w Warszawie ukończyła z wynikiem bardzo dobrym w roku 1997. Od 1998 r. jest solistką Warszawskiej Opery Kameralnej, gdzie debiutowała w partii Bettiny w operze Don Procopio Bizeta. Wykonywała główne partie sopranowe w następujących dziełach: Czarodziejski flet (Królowa Nocy, Dama, Geniusz), Don Giovanni (Donna Anna), Wesele Figara (Hrabina), Idomeneo (Electra) W.A.Mozarta, Tancredi (Amenaida) G.Rossiniego, Jenufa (Jenufa) L.Janacka, Halka (Halka) S.Moniuszki, Zemsta Nietoperza (Adela) J.Straussa, Requiem W.A.Mozarta, Stworzenie świata J.Haydna, Carmina burana C.Orffa. Ma w swym repertuarze wiele arii operowych, operetkowych i oratoryjnych, które prezentuje na recitalach i koncertach w Polsce i za granicą.

Barbara Tritt

Absolwentka: Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie fletu, Prywatnego Policealnego Studium Sztuki Wokalnej w Poznaniu w klasie śpiewu, Podyplomowego Studium Emisji Głosu przy Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. W Wyższej Szkole Umiejętności Społecznych w Poznaniu uzyskała specjalizację – menedżer kultury. Ukończyła w 2010 roku (dyplom z wyróżnieniem) Wydział Wokalno – Aktorski Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, w klasie śpiewu prof. K. Nowak – Stańczyk. Brała udział w licznych Kursach Mistrzowskich, prowadzonych przez wybitnych pedagogów śpiewu.

W roku akademickim 2006/2007 była studentką Opera Studio w Rzymie, gdzie pracowała pod kierunkiem R. Scotto, A. Vandi i C. Scartona. Ma w dorobku liczne recitale solowe w Polsce i za granicą, wykonania wielu partii oratoryjno – kantatowych m.in.: Magnificat, Pasja wg św. Jana J. S. Bacha, Requiem W. A. Mozarta, Carmina burana C. Orfa, a także partii sopranowych w operach: Purcella. Mozarta, Donizettiego. Specjalizuje się w interpretacji współczesnej muzyki sakralnej i pieśni. Otrzymała wyróżnienie na Konkursie – Turnieju im. R. Koczalskiego (2009), nagrodę specjalną dla wyróżniającego się sopranu na I Letniej Akademii w Gdańsku i nagrodę specjalną dla najlepszego wokalisty, podczas European Voice & Music Festiwal w Karpaczu.

Marta Ustyniak

Urodziła się w Zduńskiej Woli, gdzie w 2004 z wyróżnieniem ukończyła PSM II st. Uzyskała dyplom z wyróżnieniem na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Na deskach Teatru Muzycznego w Poznaniu w lutym 2009 r. oraz w ramach Operowego Forum Młodych na scenie kameralnej Opery Nova w Bydgoszczy miała okazję zaprezentować partię Franzi. Obecne współpracuje z Operą Nova w Bydgoszczy. Kreuje m.in. partie I nimfy w Rusałce A. Dworaka, Małgosi w operze E. Humperdinck’a Jaś i Małgosia, Adiny w Napoju miłosnym G. Donizettiego, I damy w Czarodziejskim flecie W.A.Mozarta i Arseny w Baronie cygańskim J.Strauss’a. Brała udział w kursach wokalnych m.in. maestry Heleny Łazarskiej i maestry Anity Garancii, a także w konkursach. Zajęła III miejsce na VII Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Złote Głosy Mazowsza oraz wyróżnienie na Ogólnopolskim Konkursie Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej 2012.

zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ