koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaPerform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuPerform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  10 lat temu  »  

Koncert oratoryjny z okazji 330. rocznicy urodzin Jana Sebastiana Bacha

Słupsk »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 266 wyświetleń od 6 maja 2015

Koncert odbędzie się w kościele Mariackim w Słupsku

W programie:

J.S. Bach - Magnificat BWV 243

J. Haydn - Te Deum

Wykonawcy:

Bohdan Jarmołowicz - dyrygent

Marcela Wierzbicka - sopran

Lilianna Zalesińska - alt

Krzysztof Zimny - tenor

Sławomir Kowalewski - bas

Chór Politechniki Gdańskiej przygotowany przez Mariusza Mroza

Chór Akademii Pomorskiej "Iuventus Cantans" przygotowany przez Tadeusza Formelę

Orkiestra Polskiej Filharmonii "Sinfonia Baltica" w Słupsku

Marcela Wierzbicka - sopran

Studentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu prof. Hanny Michalak. W 2009 roku brała udział w I Letniej Akademii Śpiewu w Gdańsku, pracując pod kierunkiem prof. Henryki Januszewskiej-Stańczyk. Swe umiejętności doskonali uczestnicząc w seminariach wokalnych prowadzonych m.in. przez Helenę Łazarską (Wiedeń), Olgę Pasiecznik oraz Marka Rzepkę (Hannover). Na estradzie debiutowała śpiewając arię Zuzanny z opery Wesele Figara W.A. Mozarta wraz z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, zaś jej debiut sceniczny miał miejsce podczas V Międzynarodowego Operowego Forum Młodych, towarzyszącemu XX Bydgoskiemu Festiwalowi Operowemu. Wystąpiła tam w partii Carmeli w operze Manuela de Falli La vida breve. W swym repertuarze ma wiele dzieł oratoryjnych (m.in. Magnificat J. S. Bacha, Msza Koronacyjna C-dur W.A. Mozarta, Msza G-dur D.167 F. Schuberta, Petite Messe Solennelle G. Rossiniego, Stabat Mater G.B. Pergolesiego, Gloria A. Vivaldiego). Prowadzi ożywioną działalność koncertową, występując w kraju i za granicą. W listopadzie 2013 roku wystąpiła w Paryżu, gdzie śpiewała partię sopranową w Missa brevis J. Szopińskiego. W roku 2014 brała udział w cyklu koncertów Mozart forever, organizowanych w ramach obchodów Święta Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Od kilku lat uczestniczy też w muzycznych audycjach edukacyjnych dla dzieci i młodzieży organizowanych przez Filharmonię Pomorską w Bydgoszczy. W najbliższych planach artystycznych ma udział w przedstawieniu realizowanym przez warszawski UMFC. Będzie to opera W.A. Mozarta Don Giovanni, w której wcieli się w postać Donny Elviry. Spektakl prezentowany będzie w kwietniu w Rheinsbergu. W ramach VIII Międzynarodowego Operowego Forum Młodych wystąpi w roli Tatiany w operze P. Czajkowskiego Eugeniusz Oniegin.

Lilianna Zalesińska - mezzosopran

Ma w swoim dorobku występy w różnorodnym repertuarze w całej Europie, zarówno z dużymi orkiestrami, jak i składem kameralnym. Brała udział m. in. w koncertach oratoryjnych z okazji Roku Haydna we Francji, Roku Mahlera w Polsce (m. in. w Symfonii „Zmartwychwstanie” pod batutą Tadeusza Wojciechowskiego), z orkiestrą NOSPR, Filharmonii Łódzkiej, Filharmonii Podkarpackiej i Filharmonii Narodowej. Brała udział w wystawieniach wielu utworów współczesnych, w tym światowych prapremierach, m. in. podczas festiwali organizowanych przez ISCM na tak prestiżowych scenach jak wiedeński Konzerthaus, SIMN Romania w Bukareszcie, zaproszona tam z recitalem jako „Prestigious Guest”, Poznańska Wiosna Muzyczna i in. W Filharmonii Narodowej w Warszawie w 2011 i 2012 roku wystąpiła w koncertach inaugurujących festiwal Warszawska Jesień. W ostatnim czasie utwory dla niej skomponowali Alicja Gronau, Monika Kędziora i Artur Zagajewski. Lilianna Zalesińska jest laureatką polskich i zagranicznych konkursów wokalnych, w tym I. nagrody w Międzynarodowym Konkursie Pieśniarskim w Niemczech (Kolonia, 2011). Na scenie operowej debiutowała dzięki wygranej w konkursie Opery Kameralnej w Rheinsberg (Niemcy), w pierwszej niemieckojęzycznej inscenizacji opery G.F. Haendla „Ottone” w reżyserii jednego z najwybitniejszych reżyserów operowych Harrego Kupfera w koprodukcji z Deutsche Oper w Berlinie. Pokłosiem tego występu było zaproszenie śpiewaczki do pierwszego od 1827 r. wystawienia opery belcanto G. Balducciego „Boabdil- Re di Granata” (Niemcy), w której kreowała partię tytułową. Warto wymienić też bożonarodzeniowy cykl przedstawień opery „Jaś i Małgosia” E. Humperdincka w Wiedniu, w których śpiewała dwie role – Matki i Czarownicy, jak również zaproszenie jej przez Neue Oper w Wiedniu do współczesnej opery „Schlafes Bruder” Herberta Willi. Spośród jej ponad 50 recitali pieśniarskich warto podkreślić ubiegłoroczny udział w Izmir International Festival w Turcji, zwanym festiwalem gwiazd, recital w Kolonii pod patronatem światowej sławy śpiewaka Dietricha Fischer-Dieskau, recitale w ramach Roku Chopinowskiego, Roku Wagnera w Berlinie, wiedeński recital z okazji Roku Lutosławskiego i Roku Brittena, specjalny recital w Warszawie w dniu urodzin Sir Andrzeja Panufnika w obecności Lady Camilli Panufnik (Rok Panufnika) oraz recitale podczas wielu polskich i zagranicznych festiwali i wydarzeń muzycznych. Lilianna Zalesińska ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Łodzi, studia podyplomowe w Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu na Wydziale Pieśni i Oratoriów, uzyskując dyplom z jednogłośnym wyróżnieniem. W zakresie duetów pieśniarskich kształciła się w Konserwatorium Królewskim w Brukseli u Udo Reinemanna. Jest także magistrem historii sztuki.

Krzysztof Zimny - tenor

Student IV. roku Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy na wydziale wokalno- aktorskim w klasie dr Adama Zdunikowskiego. Pracownik Opery Nova w Bydgoszczy. Solista Wyrzyskiego Chóru Męskiego oraz Wyrzyskiego Chóru Kameralnego Canto pod dyrekcją dr Piotra Jańczaka. Stale działa w dziedzinie muzyki klasycznej podejmując się realizacji ciekawych projektów.

Sławomir Kowalewski – bas

Urodził się w 1988 roku w Krakowie. Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie w klasie śpiewu dr Jacka Ozimkowskiego. Obecnie student na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu prof. Macieja Witkiewicza. Uczestniczył czterokrotnie w corocznych kursach wokalnych prowadzonych przez prof. Feliksa Widerę w Krynicy Zdroju oraz w Mistrzowskich Kursach Wokalnych prowadzonych przez takich pedagogów jak Marek Rzepka, Helena Łazarska oraz Iwona Sobotka. Jest laureatem nagrody specjalnej VIII Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej „Złote Głosy” w Warszawie oraz finalistą XIV Międzyuczelnianego Konkursu Wokalnego “W Kręgu Słowiańskiej Muzyki Wokalnej” w Katowicach. W 2013 roku otrzymał stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia w dziedzinie artystycznej. Na scenie zadebiutował występując w roli pułkownika Ollendorfa w akademickim wykonaniu operetki Karla Millöckera Der Bettelstudent, a rok później wcielił się w postać Arsamenesa w akademickim wykonaniu opery G. F. Hendla pt. Xerxes. Wraz z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Pomorskiej śpiewał pod batutą Jerzego Swobody. Wykonywał również Mszę Es-dur F. Schuberta wraz z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Pomorskiej pod batutą Rudolfa Tierscha oraz Requiem W. A. Mozarta z Orkiestrą Symfoników Bydgoskich Marka Czekały pod batutą Bernarda Mendlika. We wrześniu 2014 roku wcielił się w postać Pallante w polskim prapremierowym spektaklu operowym pt. Agrippina G. F. Händla, współtworzonym ze stowarzyszeniem Drama per musica oraz Warszawską Operą Kameralną w Teatrze Stanisławowskim w Królewskich Łazienkach w Warszawie. Niedługo później brał udział w światowym prawykonaniu suity orkiestrowej Michała Lorenca pt. Światło Prawdy. Wykonywał również takie dzieła jak: w Magnificat M. J. Żebrowskiego oraz Requiem J. M. Haydna wraz z Bydgoską Orkiestrą Kameralną, a także Małą Mszę Uroczystą G. Rossiniego. Jego najnowszym osiągnięciem jest kreacja tytułowej postaci w operze Eugeniusz Oniegin Piotra Czajkowskiego zaprezentowana w ramach Operowego Forum Młodych w Bydgoszczy w kwietniu 2015 roku.

zmodyfikowano  10 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ