koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansu
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Rękawiczki Jeffa Koonsa

Bytom »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 859 wyświetleń od 20 kwietnia 2012
  • od: 12 maja 2012, sobota
    do: 16 czerwca 2012, sobota

RĘKAWICZKI JEFFA KOONSA

12 maja - 16 czerwca 2012

otwarcie wystawy: 12 maja (sobota), godz. 19:00

W wystawie udział biorą m.in. Agata Biskup, Azorro, Bogna Burska, Przemek Czepurko, Roman Dziadkiewicz, Wojtek Gilewicz, Justyna Gryglewicz, Łukasz Jastrubczak, Igor Krenz, Marek Kamieński, Mateusz Kula, Mikołaj Małek, Bartek Materka, Wilhelm Sasnal, Łukasz Skąpski, Kuba Woynarowski, Piotr Wyrzykowski.

kuratorka: Agnieszka Kilian

W pierwszym numerze gazety wydawanej przez warszawskie Muzeum Sztuki Nowoczesnej znajduje się rozmowa z Pauliną Ołowską. Rozmowa jest zapisem spontanicznej wizyty artystki w muzeum i jej daru do kolekcji - pary rękawic roboczych. Sama Paulina Ołowska także dostała je w prezencie. Rękawice ofiarował jej przyjaciel Daniel Fagering, artysta z Los Angeles, pracujący przy produkcji prac Jeffa Koonsa. Na każdej z rękawic nich znajduje się inskrypcja „da" - od imienia Daniel, stanowiąc łącznie „da-da"

Ta zapożyczona/ukradziona historia staje się początkiem narracji wokoł systemu własności intelektualnej. Systemu wyrastającego ze sporu wokoł tego czy prawo autorskie jest prawem naturalnym czy też rodzajem umowy społecznej, a teraz na nowo wymagającego zmierzenia się z własną konstrukcją, przewartościowania pojęć autorstwa i tworczości.

„Rękawiczki Jeffa Koonsa" podejmują probę przefiltrowania fundamentow własności intelektualnej przez praktykę artystyczną - poruszania się pomiędzy poetyką a praktyką.

Wypracowany w prawie model tworczości ma doskonale opisać procesy, ktore ze swej natury wymykają się ścisłym ramom. Są niewymierzalne i nie dają się wykroić z rzeczywistości, określić co jest własne/ dopuszczalne a co przekracza dozwolony użytek. Wystawa śledzi te pęknięcia: sztywne, wymierne reguły, rozpadające się w zderzeniu z materią, ktorą system ma „modelowo" opisać. Stworzony schemat tworczości nie zakłada wymogu własnoręczności działania czy woli (intencji) bycia tworcą. Jednocześnie wykazuje pełną bezradność wobec strategii ready-made czy zawłaszczenia.

System tworząc podziały na tworczość „samoistną i niesamoistną" przeistacza się w odrębny, nieprzystawalny do rzeczywistości model, ktory poprzez swoją wąską konstrukcję tworczości jeszcze bardziej domyka możliwość czerpania z przestrzeni kultury jako inspiracji.

Wystawie towarzyszą dwie sesje rozmow warsztatowych (12 maja i 2 czerwca), ktorych ślady staną się częścią wystawy.

Aranżacja wystawy: Agata Biskup i Agnieszka Kilian

Wystawa powstała we wspołpracy z fundacją kurz

Wystawa zrealizowana ze środkow Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ