koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu

PERSONA

Gliwice »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 37 497 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 23 września 2006, sobota
    » 16:00, 20:00

W zwierciadle Bergmana

Cykl filmowy W ZWIERCIADLE BERGMANA

  1. 09.- 01.10.2006 r.
  2. 22.09. - TAM, GDZIE ROSNĄ POZIOMKI
  3. 23.09. - PERSONA
  4. 24.09. - ŹRÓDŁO
  5. 25.09. - SIÓDMA PIECZĘĆ
  6. 26.09. - JAK W ZWIERCIADLE
  7. 27.09. - GOŚCIE WIECZERZY PAŃSKIEJ
  8. 28.09. - MILCZENIE
  9. 29.09. - SZEPTY I KRZYKI
  10. 30.09. - SCENY Z ŻYCIA MAŁŻEŃSKIEGO (godz. 15:15, 20:00)
  11. 01.10. - JESIENNA SONATA

Seanse: godz. 16:00, 20:00

PERSONA

Szwecja 1966, 96 min.

Scen. i reż. Ingmar Bergman

wyk. Liv Ullmann, Bibi Andersson, Margaretha Krook, Gunnar Björnstrand

Pomysł Person zrodził się na gruzach nie zrealizowanych nigdy Ludożerców - zamierzonej opowieści o rozterkach współczesnych artystów, o sztuce karmiącej się ludzkim cierpieniem. Pewnego dnia Bibi Andersson - stała aktorka Bergmana - przedstawiła mu w Sztokholmie Norweżkę Liv Ullmann (która została potem towarzyszką życia reżysera i najważniejszą "twarzą" jego filmów). Bergman był zafascynowany podobieństwem obu aktorek i postanowił nakręcić, jako to sam ujął, "kameralny utwór na dwa instrumenty".

Bergman powierzył Ullmann rolę Elisabeth, aktorki, która nagle w trakcie przedstawienia przestaje mówić i rezygnuje z występu. Lekarka przeprowadza szczegółowe badania, z których wynika, że milczenie aktorki nie jest konsekwencją żadnej choroby, a świadomego wyboru. Zaleca jej długi odpoczynek i absolutny spokój. W ustronnej willi nad morzem opiekuje się nią Alma, która podziwia aktorkę i dokłada wszelkich sił, by skłonić ją do mówienia. Odsłania przed nią intymne szczegóły swego życia, powierza jej swoje lęki i urazy, upodabnia się do ubóstwianej Elisabeth, niemal przejmując jej tożsamość. Jednak pozór bliskości znika, gdy pielęgniarka znajduje przypadkowo list, w którym Elisabeth ją obmawia.

Nagrody: BAFTA 1968 - nominacja dla Bibi Andersson za najlepszą rolę kobiecą

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ