koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansu
zmodyfikowano  miesiąc temu  »  

„Kirkuty w obiektywie kamery Haruhisa” Damian Ganszczyk

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 312 wyświetleń od 20 października 2024
  • od: 18 września 2024, środa
    do: 24 października 2024, czwartek

Damian Ganszczyk

Urodzony w 1985 r w Zabrzu. Z wykształcenia technik elektryk pracujący zawodowo. Fotograf hobbysta.
Pomysłodawca i współorganizator „Festiwalu Fotografii w Technikach Dawnych i Alternatywnych” (Zabrze 2016-2019),
Kurator przeglądu „Fotografii w Technikach Dawnych i Alternatywnych”, który jest częścią festiwalu „Fotoperyferie” (BWA Kielce 2022-2024).
Od kilkunastu lat fotografia jest moją główną pasją. Angażuję się w różne projekty fotograficzne, warsztaty, pokazy itp.
Jestem fanem dawnych technik fotograficznych takich jak: guma chromianowa, fotografia otworkowa, cyjanotypia itp.

Wybrane:

Wystawy zbiorowe:
- „Festiwal Fotografii w technikach Dawnych i Alternatywnych” (Zabrze 2016-2019)
- „Przegląd “Fotografii w Technikach Dawnych i Alternatywnych” BWA Kielce (Kielce 2022-2024)
- „Definicje Przestrzeni” (BWA Kielce 2020)
- „Kielce Włoszczowa” (BWA Kielce)
- „Wielkopolski Festiwal Fotografii im. Ireneusza Zjeżdżałki” (MDK Wągrowiec, Muzeum Fotografii w Bydgoszczy 2022)
- OFFO 2021 Galeria „Na6” (Gliwice 2021)
- OFFO 2019 Galeria „Ciasna” (Jastrzębie 2019)
- OFFO 2023 Ciężki schron bojowy nr 27 (Ruda Śląska 2023)
- „Obszary Warowne” Galeria „Na6” (Gliwice 2024)
- „15 lat Industriady - wpływ na region” (Pszów, Zabrze 2024)

Wystawy indywidualne:
- „Śląsk” Galeria „Na6” (Gliwice 2017)
- „O./S.” Galeria „Na6” (Gliwice 2020)
- „O./S.” Prochownia (Pszów 2023)

.

Kirkuty w obiektywie kamery Haruhisa

Cykl jest pokłosiem współpracy polskiej grupy fotografów z japońskim mistrzem Haruhisa Tarasaki. Współpracę zapoczątkowała Monika Cichoszewska wypożyczając od mistrza Haruhisa pierwszy aparat.
Później dotarły do Polski dalsze egzemplarze, które systematycznie przechodzą z rąk do rąk różnych fotografów.
Gdy ja dostałem na trzy miesiące jeden z aparatów, to już po pierwszych próbach stwierdziłem, że będę nim realizował cykl zdjęć z cmentarzy żydowskich, który już dawno chodził mi po głowie.
Plastyka kamery Haruhisa bardzo mi pasuje fotograficznie z tym projektem.
Z założenia ma to być dużo większy cykl zdjęć, który będę kontynuował przy kolejnej okazji skorzystania z aparatu Pana Haruhisy.
Na razie zapraszam do obejrzenia pierwszych piętnastu zdjęć z tego cyklu.

zmodyfikowano  miesiąc temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ