koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

LADY MAKBET MCEŃSKIEGO POWIATU

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 19 541 wyświetleń od 25 października 2011
  • 17 grudnia 2011, sobota
    » 19:00
  • 13 listopada 2011, niedziela
    » 18:00
  • 12 listopada 2011, sobota
    » 19:00
  • 10 listopada 2011, czwartek
    » 19:00

premiera: *10 listopada 2011
*
kierownictwo muzyczne:
Gabriel Chmura
reżyseria: marcelo lombardero
adaptacja reżyserii: Pablo Maritano
dekoracje: diego siliano
kostiumy: *luciana gutman
*
projekt świateł:
bogumił palewicz
realizacja świate?: *Marek Rydian
*
kierownictwo choru:
Mariusz Otto
wspołpraca muzyczna: Agnieszka Nagorka
asystenci reżysera: Pablo Maritano, Wiesław Bednarek
asystentka scenografa i kostiumologa: Noelia Gonzalez Svoboda

Niemożność zapanowania nad własnymi popędami, głęboka samotność oraz szaleńcze pragnienie miłości i ciepła... to głowne emocje, ktore targają bohaterkę Lady Makbet mceńskiego powiatu, kolejnej opery prezentowanej w ramach trwającego w Teatrze Wielkim Roku Kobiet.

Katarzyna Izmajłowa, żona kupca Zinowija, wiedzie nudne i pełne frustracji życie. Zaniedbywana przez swego bogatego męża i obarczana winą za brak dzieci samotnie sp?dza bezsenne noce. W końcu, wiedziona pożądaniem, decyduje się na romans z młodym parobkiem Siergiejem. Splot wypadkow doprowadza do popełnienia dwoch zbrodni, za ktore przyjdzie jej zapłacić wysoką cenę.

Prapremiera Lady Makbet mceńskiego powiatu na podstawie noweli Nikołaja Leskowa odbyła się w 1934 roku w Teatrze Małym w Leningradzie. Po serii entuzjastycznych recenzji i uwielbieniu tłumow dla kompozytora Dmitrija Szostakowicza nastały ciężkie czasy. To, co w zamierzeniu miało być satyrą wyszydzającą środowisko kupcow, szybko zostało oskarżone o obrazę dobrych obyczajow i obwołane „pornofonią". Dzieło Szostakowicza, pełne erotyzmu oraz napięcia psychologicznego, nie przystawało do realiow stalinowskiej Rosji, w ktorej nadrzędnym celem sztuki było propagowanie radosnego socjalizmu...

zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ