koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  9 lat temu  »  

Requiem Pana Cogito

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 856 wyświetleń od 20 października 2015
  • 8 listopada 2015, niedziela

Requiem Pana CogitoSpektakl oparty na poezji Zbigniewa Herberta. Opowiada o procesie przechodzenia człowieka Pana Cogito na drugą stronę wyznaczoną przez śmierć. Zamkniętą, ascetyczną formę wierszy Zbigniewa Herberta dopełnia Requiem W. A. Mozarta oraz taniec butō.

Istnienie jest tragiczne, ponieważ człowiek nie jest stworzony do śmierci, a umiera. Ale jest także śmieszne, ponieważ chce żyć, chociaż został bez odwołania skazany. (Samuel Beckett)

Requiem Pana CogitoA co myśli każdy z nas? Czy w pędzie życia zatrzymuje się na ulicy, w tramwaju, gdziekolwiek. porażony błyskawicą myśli przecież w każdej chwili mogę umrzeć. Nawał informacji mówi nam o innych ktoś tam. spadł, zawał, wpadł, napadli, rak, popełnił.. A my, a Ja ja żyję. Idę dalej a przecież Ta myśl towarzyszyła mi od dzieciństwa, kiedy oglądałem z Babcią zdjęcia z pogrzebu jej dwójki dzieci a mojego wujka i cioci (). Była silna i to Ona oswajała mnie z myślą, że czas tu spędzony ma swój kres. I powinienem go wykorzystać jak najlepiej. Bo już się nie powtórzy nawet jeżeli wierzymy w reinkarnację to tacy sami nie wrócimy. Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem (na żywo) taniec butō Daisuke Yoshimoto Sny ziemi niewiele z niego zrozumiałem. Ale moją pierwszą myślą było wspomnienie Babci, a z nią scena kiedy razem oglądaliśmy zdjęcia. Następną wersy mego ukochanego poety, Zbigniewa Herberta. (Janusz Andrzejewski)

Butō jest teraz, zawsze teraz (Tatsumi Hijikata)

Bu taniec tō krok

Requiem Pana CogitoOgołocić siebie w tańcu. Butō zaczyna się w ciele, w danej chwili a nie wynika ze scenariusza. Ruch nie jest w nim celem samym w sobie. Chodzące ciało tkwi u korzeni butō. Jego wdzięk rodzi się dzięki oczyszczeniu ruchu z intencji i uwalnianiu (lub opróżnianiu) się od siebie. Taniec to przestrzeń między tobą a podłogą. Wyrasta z naszego ciała i emocji, ale kiedy zestroi się z naszą prawdziwą naturą, to je całkowicie porzuca. W tych momentach ogołocenia, kiedy tancerz jest zagubiony i burzy swoje ja, to nie on tańczy ale jest tańczony. Przekracza granice ja by osiągnąć wolność. (Sondra Fraleigh,Taniec w stronę mroku)

Spektakl 8 listopada, godz. 19.00, rezerwacja biletów w cenie 12 zł i 15 zł telefonicznie 603 441 012 lub mailowo kontakt@scenawspolna.com

zmodyfikowano  9 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ