koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KRUPASIŁY PRZEPŁYWU BWA SICpokNON SOLA SCRIPTA 2024KOMEDACO JEST GRANE - LIPIEC/SIERPIEŃ 2024 - nr 362
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

3 Soboty ze Śpiewem Białym (LUTY 2017)

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 8 107 wyświetleń od 1 lutego 2017
  • 4 lutego 2017, sobota
    » 17:00

Z powodu ogromnego zainteresowania styczniową edycją, zdecydowaliśmy się powtórzyć cykl warsztatów śpiewu białego także w lutym!

Cykl warsztatów jest poświęcony technice śpiewu białego i pieśniom tradycyjnym. W trzy kolejne soboty lutego wspólnie wejdziemy w pracę nad głosem i autentycznymi pieśniami z różnych regionów Polski, obfitującymi w unikalne, ludowe zaśpiewy i motywy głosowe. Cały cykl to trzy warsztaty, które zakończą się wspólnym mini-koncertem.

Warsztaty odbędą się w soboty 4, 11 i 18 lutego w godz. 17:00-20:00 w Centrum Amarant przy ul. Słowackiego 19.

Mini-koncert odbędzie się o godz. 20:00 w ostatnią sobotę (18.02) tuż po warsztatach.

Wstęp: 80 zł - cały cykl, 30 zł - pojedyncze zajęcia. Jednocześnie zaznaczamy, iż pierwszeństwo udziału mają osoby decydujące się na CAŁY CYKL.

Aby wziąć udział w warsztatach prosimy o e-mail ze zgłoszeniem wysłany na adres: spiewoluby@gmail.com

„Baby i chłopi na wsi nie mieli wykształcenia muzycznego, śpiewali, bo kochali, bo przeżywali codzienne wydarzenia i te dobre, i te smutne, śpiew ich oczyszczał.” – Miejskie Darcie Pierza

Śpiew biały jest rodzajem śpiewu archaicznego polegającym na wydobyciu potężnego głosu nazywanego też często śpiewokrzykiem lub śpiewem tradycyjnym. Dlaczego biały? Bo daje wrażenie jasności, mocy, przeszywa wibracjami. Jest to technika charakterystyczna dla krajów środkowej i wschodniej Europy. Występuje w wielu odmianach, w zależności od specyfiki danej kultury i rodzaju pieśni występujących w danych regionie. Na moim warsztacie nie uczę jednak żadnej charakterystycznej maniery śpiewu białego. Większy nacisk kładę na stworzenie bezpiecznej atmosfery, sprzyjającej do intuicyjnych poszukiwań głosowych, zarówno indywidualnych jak i grupowych. Proces odkrycia w sobie możliwości wydobycia i kontrola tego rodzaju pełnego głosu jest inny dla każdego. Mają na to wpływ bardzo różne blokady fizyczne i psychiczne, które ograniczają możliwości naszej ekspresji. Kiedy chociaż przez chwilę uda nam się zaśpiewać ‚na biało’ możemy się nawet przestraszyć ale po chwili rozumiemy że jest to naturalny stan wolnego, swobodnego głosu, który może nam sprawić wielką przyjemność. Tak śpiewali nasi przodkowie nie wiedząc że śpiewają „białym głosem” bo ta nazwa jest określeniem jak najbardziej współczesnym. Biały śpiew to śpiew organiczny, niewyuczony w żadnej szkole.

Na warsztatach pokazuję jak można uruchomić głos i czerpać z niego energię. Specjalne ćwiczenia głosowe i ruchowe powoli budzą nasze ciało i stopniowo dają nam przestrzeń do swobodnych poszukiwań w materii dźwięku. Te ćwiczenia stopniowo nas ośmielają by bawić się głosem, by czuć się pewniej w grupie, rozwijają świadomość ciała i procesu wydobycia z niego dźwięku a z czasem pozwalają na swobodne śpiewanie. Sytuacja grupowego doświadczania tej ekspresji wokalnej daje nam dużo pewności siebie, wzmacnia nasz głos, kształtuje słuch a także silnie integruje.

Prowadząca: Paulina Miu Zielińska

Performerka, projektantka dźwięku, kompozytorka, instruktorka śpiewu. Przysłuchuje się światu, pielęgnując uważność na zjawiska zachodzące w jego dźwiękowej tkance. Improwizuje i eksperymentuje. Specjalizuje się w alternatywnej edukacji wokalnej. Prowadzi autorskie warsztaty głosowe podczas których ośmiela innych do świadomej eksploracji głosu i przestrzeni. Zbiera tradycyjne pieśni oraz praktykuje i uczy śpiewu białego - archaicznej techniki wokalnej ze środkowo-wschodniej Europy. Od lat związana z Teatrem Węgajty. Realizuje i wspiera różnorodne projekty społeczne i artystyczne. Ukończyła muzykoterapię na Akademii Muzycznej w Łodzi, obecnie studiuje intermedia na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu.

autor:
zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ