koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359Muzyczne Opowieści EuropyTpL repertuarBANKSY
zmodyfikowano  6 lat temu

Zemsta nietoperza

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 457 wyświetleń od 22 października 2017
  • 5 czerwca 2018, wtorek
    » 19:00
  • 3 czerwca 2018, niedziela
    » 18:00
  • 2 czerwca 2018, sobota
    » 19:00
  • 30 stycznia 2018, wtorek
    » 19:00
  • 28 stycznia 2018, niedziela
    » 18:00
  • 27 stycznia 2018, sobota
    » 19:00
  • 26 stycznia 2018, piątek
    » 19:00

Premiera 30 XII 2016 operetka w trzech aktach
libretto Karl Haffner & Richard Genée
na podstawie sztuki Rodericha Benedixa Das Gefängnis
i wodewilu Henri Meilhaca i Ludovica Halévy’ego Le Réveillon
Polska wersja językowa w tłumaczeniu Juliana Tuwima

Szanowni Państwo,
Informujemy, że napisy w wersji niemieckiej wyświetlane w trakcie spektaklu nie są dosłownym tłumaczeniem tekstu scenicznego.
Bitte beachten Sie, dass die deutsche Version der Untertitel die während der Aufführung angezeigt wird, nicht die wörtliche Übersetzung des Bühnentextes ist.

kierownictwo muzyczne Katarzyna Tomala
reżyseria i dramaturgia Krzysztof Cicheński
koncepcja inscenizacyjna Krzysztof Szaniecki
scenografia Anna Kontek
choreografia Viktor Davydiuk
kierownictwo chóru Mariusz Otto
reżyseria świateł Wiktor Kuźma

przybliżony czas trwania 3 h 10 min., 2 przerwy

Pomysł, by akcję Zemsty nietoperza umieścić na luksusowym statku, jest próbą odnalezienia operetkowego świata w konkretnych, współczesnych realiach. Pasażerowie przejawiają skłonność do przesady w doznawaniu licznych przyjemności oraz działają usprawiedliwieni wakacyjnym odpustem, przekraczając niekiedy granice przyzwoitości. Stają się bohaterami towarzyskich intryg, które przeżywają nad wyraz intensywnie i nierzadko w szampańskim nastroju niekończącej się zabawy. Szeroki uśmiech staje się maską, pod którą skrywane są troski i niepowodzenia pozostawionejna lądzie codzienności. W teatrze konwencja ujawnia jednak sztuczność tej rzeczywistości i pozwala przyjrzeć się jej z przymrużeniem oka. Śmiech jest spontaniczną, oczyszczającą reakcją. Niechaj więc operetka Johanna Straussa-syna będzie okazją do radosnego, wspólnego przeżywania.

zmodyfikowano  6 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ