koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  7 lat temu

Anna Karenina

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 266 wyświetleń od 22 października 2017
  • 21 kwietnia 2018, sobota
    » 19:00
  • 20 kwietnia 2018, piątek
    » 19:00
  • 3 lutego 2018, sobota
    » 19:00
  • 2 lutego 2018, piątek
    » 19:00

PREMIERA 13 V 2017 balet w trzech aktach
libretto Borys Lwow-Anochin na podstawie powieści Lwa Tołstoja

kierownictwo muzyczne Katarzyna Tomala
choreografia Tomasz Kajdański
scenografia Dorin Gal
projekcje multimedialne Lieve Vanderschaeve
przybliżony czas trwania* 2 h, 1 przerwa*
ANNA KARENINA
Kobieta, która rzuciła wyzwanie swojemu przeznaczeniu

Pani i ja to dla mnie jedno. I na przyszłość nie widzę spokoju ani dla siebie, ani dla Pani... Widzę rozpacz, nieszczęście... albo też - szczęście, i to jakie szczęście! Przelotne spotkanie z młodym hrabią Wrońskim wyrzuca życie Anny z utartych torów. Rozniecony płomień wzajemnego uczucia stawia ją przed wyborem pomiędzy zaspokojeniem własnych pragnień a wypełnieniem społecznych oczekiwań. Żona dużo starszego dostojnika państwowego, przykładna matka i dama szanowana w wysokich sferach zaryzykuje wszystko w grze o miłość i szczęście. Dokąd zabierze ją rozpędzony pociąg pożądania? 
    Lew Tołstoj stworzył przekonujący i głęboko psychologiczny portret kobiety tęskniącej za namiętnością w społeczeństwie uregulowanym przez konwenanse. Jego powieść doczekała się wielu adaptacji, a w rolę Kareniny wcielały się najwybitniejsze aktorki, z Gretą Garbo i Sophie Marceau na czele. Jeden z najbardziej uznanych rosyjskich kompozytorów dwudziestego wieku, Rodion Szczedrin, stworzył baletową wersję tego literackiego bestselera. Napisana z wielkim rozmachem partytura odzwierciedla bogactwo emocjonalnych i psychologicznych półtonów uczuć i namiętności bohaterów. Choreografia poznańskiej inscenizacji spoczywa w rękach szefa baletu Teatru Wielkiego, Tomasza Kajdańskiego, wyspecjalizowanego w pracy aktorskiej z tancerzami, jak również łączeniu klasycznej i współczesnej szkoły ruchu

zmodyfikowano  7 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ