koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

Praktiker

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 276 wyświetleń od 23 listopada 2017
  • od: 21 listopada 2017, wtorek
    do: 5 grudnia 2017, wtorek

PRAKTIKER

21.11-03.12.2017

wernisaż: 21.11.2017, godz. 18.00

Galeria Duża Scena UAP, Al. Marcinkowskiego 28/1 Galeria Mała Scena UAP, Al. Marcinkowskiego 28/2

artyści: Kuba Bąk Piotr Bujak Krzysztof Cyś-Nowak Oskar Dawicki Wojciech Didkowski Rafał Górczyński Łukasz Gruszczyński Karolina Komasa Małgorzata Kopczyńska Piotr C. Kowalski Robert Kuśmirowski Monika Pich Piotr Szwiec Karolina Urbańska Zorka Wollny

kuratorzy: Katarzyna Kucharska Maciej Kurak

koordynatorzy: Aleksandra Gaj Piotr Grzywacz

Każde dzieło zorganizowane, dom, poemat lub obraz jest przedmiotem użytecznym, mające swoje przeznaczenie, które nie separuje ludzi od życia, lecz pozwala je organizować. Cyt.: El Lissitzky „Wieszcz” nr 1-2, 1922 r.

W dwutysięcznym roku, w galerii Inner Spaces miała miejsce wystawa pod tytułem Praktiker, na której zaprezentowane zostały prace skupione na praktyczności sztuki oraz organizacji świata poprzez częściowe użytkowanie istniejących idei i praktyk. Wystawie towarzyszył manifest artystyczny przedstawiający sztukę jako działanie wtapiające się w codzienność, pragnące umknąć instytucjonalnemu widzeniu sztuki. Kontynuując myśl wspomnianej wystawy, w Miejskich Galeriach UAP w Dużej i Małej Scenie, przedstawiamy prace, które mówią o wykorzystywaniu istniejących struktur realności do tworzenia nowych przedstawień tu i teraz. Osadzone są w teraźniejszości jako jedynym czasowym kontekście. Głęboko zakotwiczone w powszedniości i praktyczności nie są do końca rozpoznawalne, nie przypominają „spektaklu”, a ich wyjątkowość i oryginalność łączy się ze zwyczajnością. W tego typu działaniach podważona zostaje struktura dzieła artystycznego. Artysta nie jest tu najważniejszy, a realizacja o tyle jest znacząca, o ile pozwala na użytkowanie przez widza. Anonimowość/sytuacje „no name” posiadają większą siłę oddziaływania na odbiorcę, ponieważ pozwalają utożsamiać się z dziełem, odkrywać i tworzyć je na nowo. Dzieło uaktywnia odbiorcę czyniąc z niego użytkownika. Pobudza w nim krytyczne myślenie bez konieczności rozumienia sztuki, sprzyja poszukiwaniu rozwiązań dla myśli zainicjowanej przez twórców.

Wystawa odbywa się z okazji 37. edycji Konkursu im. Marii Dokowicz

zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ