koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wieczory CharytatywnyWieczory w Arsenale 2024Pora na letnie leżakowanie! Westfield Arkadia zaprasza na Westfield Summer Festival

zwiazek-kompozytorow-polskich

XXVII WARSZAWSKIE SPOTKANIA MUZYCZNE 11-18 maja 2013)
JAKI TO FESTIWAL, KTO GO ORGANIZUJE, KTO FINANSUJE
Odbywający się co roku,  jeden z najważniejszych festiwali prezentujących muzykę dawną i muzykę nową i pierwszy oraz jedyny, który przyjął taką formułę.   
Organizatorem Festiwalu jest Oddział Warszawski Związku Kompozytorów Polskich, przy współpracy  Programu 2 Polskiego Radia S.A. Finansowanie  ze środków Urzędu m.st. Warszawy, dofinansowanie ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, przy wsparciu ze strony Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.

**JAKIE UTWORY, JACY WYKONAWCY**
ważne dzieła muzyki dawnej i nowej oraz najnowsze utwory kompozytorów współczesnych, tworzone w dużej części dla Festiwalu. W tym roku m.in.: Corelli, Telemann, Couperin, Penderecki, Maksymiuk, Penherski, Kotoński, Bagiński, Błażewicz, Sielicki w wykonaniu Orkiestr: Amadeus, Sinfonia Iuventus, Wratislavia, Kwartetu Wilanów, Klaudiusza Barana, Lecha Bałabana, Szabolcsa Esztényi, Tomasza Strahla, Jerzego Kornowicza i in. 
**DLA KOGO**
dla mieszkających w Warszawie miłośników muzyki, a także turystów,  chętnie spędzających czas na koncertach Festiwalu. Dla młodzieży szkolnej, nie tylko warszawskiej – co roku odnotowujemy specjalne przyjazdy na Festiwal grup szkolnych z innych miast Polski. Dla słuchaczy radiowych (koncerty są nagrywane i retransmitowane przez Polskie Radio).
**GDZIE**
Koncerty 27. Warszawskich Spotkań Muzycznych odbędą się w Zamku Królewskim, Studiu Koncertowym PR im. Witolda Lutosławskiego i Kościele Ewangelicko-Reformowanym przy Al. Solidarności 74.
**BILETY**
w cenie 20 zł (normalny) i 10 zł (ulgowy) do kupienia na 1 godzinę przed koncertami. Wstęp wolny dla osób zasłużonych dla kultury polskiej. Rezerwacje pod tel. 22 831 64 50 lub zkp@zkp.org.pl.
WIĘCEJ INFORMACJI na **www.wsm.art.pl**  

**XXVII WARSZAWSKIE SPOTKANIA MUZYCZNE
11-18 maja 2013**

11 maja 2013 godz. 19.00	Studio Koncertowe PR im. W. Lutosławskiego
		
			Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus
			Krzysztof Słowiński – dyrygent


Zbigniew Bagiński 	IV Symfonia (2012)**
				Splendido. Allegro assai  
Con lentezza  
Presto  
Allegro alternamente  
Tomasz Jakub Opałka Collisions of the Matter na orkiestrę symfoniczną (2012)* 

***
Krzysztof  Penderecki Symfonia nr 4 „Adagio” na orkiestrę symfoniczną (1989) 


13 maja 2013 godz. 19.00	Studio Koncertowe PR im. W. Lutosławskiego

			Szabolcs Esztényi – fortepian
			Jerzy Kornowicz – fortepian

Jerzy Kornowicz  nowy utwór (2012/2013)**
Szabolcs Esztényi  „ENIGMA?” – muzyka kreowana (2012/2013)** 
Jerzy Kornowicz, Szabolcs Esztényi Kamienie niepamięci na dwa fortepiany z cyklu Partytury fotograficzne do fotografii Mariusza Wideryńskiego – muzyka improwizowana

14 maja 2013 godz. 19.00	Zamek Królewski
			Szabolcs Esztényi – fortepian
Aneta Kapla-Marszałek – sopran
Małgorzata Kołcz – kontrabas
Jan Jakub Monowid – sopran męski
Kwartet Wilanów w składzie:
	Tadeusz Gadzina – I skrzypce
	Paweł Łosakiewicz – II skrzypce
	Ryszard Duź – altówka
	Marian Wasiłka – wiolonczela 
	

Anna Ignatowicz-Glińska Pięć pieśni do słów Doroty Gołaszewskiej na sopran i kwintet smyczkowy (2013)* 
Na szklistych nitkach pajęczyn
Jakiej trzeba rzeki czasu
Którędy wędrują jesienne myśli
Niech wreszcie ucichnie ten wiatr
Na osi czasu zawieszeni

Jarosław Siwiński Sekstet na kwartet smyczkowy, kontrabas i fortepian (2013)* 
Zbigniew Penherski Brewiarze na sopran męski i kwartet smyczkowy do słów									Zbigniewa Herberta  (2012)** 
Włodzimierz Kotoński III Kwartet smyczkowy (2013)**



15 maja 2013 godz. 19.00 	Zamek Królewski 

			Zespół Muzyki Dawnej Il Tempo  w składzie:

			Agata Sapiecha – skrzypce
			Kamila Guz – skrzypce
			Małgorzata Muzyka-Gołogórska – altówka
Teresa Kamińska – wiolonczela
Marcin Zalewski – viola da gamba
Małgorzata Wojciechowska – flet traverso
Tomasz Dobrzański – flet podłużny
Magdalena Karolak – obój
Liliana Stawarz – klawesyn
Alina Ratkowska – klawesyn

				
Aldebrando Subissati Sonata VI - Capriccio z „Sonate per violino solo e basso continuo”, MI 0034
									
Arcangelo Corelli Adagio z Sonaty F-dutr op.5 nr 5 – Improwizacje inspirowane zapisem interpretacji Corellego 

François Couperin Premier Concert G-dur z Les Concerts Royaux:                                         			
Prélude - Gravement 
Allemande - Légèrement  
Sarabande - Mesuré 
Gavotte - Notes Égales Et Coulées 
Gigue - Légèrement 
Menuet En Trio 

Georg Philipp  Telemann Sonata Corellisierende Nr 5, g-moll na dwoje skrzypiec i basso continuo

Grave
Vivace. Adagio
Presto
Grave
Vivace


Bartosz Kowalski Contra Tempus na zespół instrumentów barokowych (2013)**
I.   Panta rei/wszystko płynie
II.  Unus pro multi/jeden ze wszystkich
III. Carpe diem/korzystaj z dnia
IV. Festina lente/śpiesz się powoli
V. Tempu fugit/czas ucieka

				
***
Krzysztof Baculewski Antitheton III na skrzypce, wiolonczelę i klawesyn (2013)**

Francesco Geminiani Sonata VI d-moll na dwoje skrzypiec i bc z:
Sonatas of three Parts for two Violins with a Thorough Bass for the harpsichord or Violoncello made from the Solos
Amoroso
Allegro Adagio
Allegro

C. Ph. E. Bach  II Sonata na flet traverso, skrzypce i bas, B-dur, Wq 161  ca 15’
                        Allegro
Adagio ma non troppo
Allegretto

Jean-Marie Leclair	Suita z opery Scylla & Glaucus
Ouverture (Lentement. - Vivement)
Air Gracieux
Gigue (pas trop vite)
Musette (Lent et Gracieux - Second Menuet pour la Musette)
Air des Silvains (Lesament et Marquė)

16 maja 2013 godz. 19.00  	Kościół Ewangelicko-Reformowany, Al. Solidarności 74 
			
Zespół Wokalny Il Canto w składzie:
Wanda Laddy – sopran
Marta Lawrence – alt
Andrzej Borzym jr – tenor
Marcin Liweń.– kontratenor
Sławomir Łobaczewski – tenor
Michał Straszewski – bas

ŚPIEWY POLSKIE DAWNE I NOWE


Marcin Leopolita				Missa Paschalis
						
						Kyrie
						Gloria			
						Credo
						Sanctus. Benedictus
						Agnus Dei I
						Agnus Dei II
						Agnus Dei III            			
Wacław z Szamotuł				Błogosławiony człowiek		
						In te Domine speravi			
						Modlitwa gdy dziatki spać idą	

***
Roman Padlewski  				O anielska  Pani				
						Radości wam powiadam			
Andrzej Koszewski				Zdrowaś królewno wyborna			
Stanisław Kazuro				W mgłach z cyklu „Nad wielkim morzem”  
						Krakowiak					
Karol Szymanowski				A chtóz tam puka			
Stanisław Wiechowicz			Pragną ocki					
Ryszard Sielicki				O, wiem, wiem ci ja				
Tadeusz Szeligowski				Rondo żartobliwe				
Andrzej Koszewski				„Kotek” z cyklu „Gry”			
Jan Oleszkowicz				Seans terapeutyczny				


17 maja 2013 godz. 18.00 	Zamek Królewski Sala Wielka

			Lech Bałaban – altówka
			Paweł Drobnik – klarnet
			Piotr Maćkowiak – obój
			Roman Szczepaniak – flet
Tomasz Strahl – wiolonczela 
Orkiestra Kameralna Amadeus
			Anna Mróz – dyrygent
			

Maciej Zieliński Concello na wiolonczelę i orkiestrę smyczkową (2013)*
Sławomir Czarnecki	Ursyn Concerto na flet, obój, klarnet, altówkę i orkiestrę smyczkową
 (2012/2013)**
 			***					 
Szymon Laks IV Kwartet smyczkowy – wersja na orkiestrę smyczkową (1962/2012)
Adrianna Furmanik Perseidy na kameralną orkiestrę smyczkową (2011)*


18 maja 2013 godz. 16.00	Zamek Królewski

			Klaudiusz Baran – akordeon
			Krzysztof Stanienda – fortepian
			Orkiestra Kameralna Wratislavia
			Jan Stanienda – skrzypce, dyrygent

Marcin Błażewicz	Koncert na akordeon i smyczki (2012)* 
Jerzy Maksymiuk	W zamyśleniu - Adagio na fortepian i orkiestrę (2013)**
Antonio Soler/Edward Sielicki Fandango-Fantasie na skrzypce i orkiestrę smyczkową 
										(1729-83/2011)	
***
Ernest Chausson 	Koncert na fortepian, skrzypce i kwartet op. 21 D-dur (1889-91)


*   prawykonanie
** prawykonanie utworu zamówionego w ramach programu operacyjnego Ministra Kultury
     i Dziedzictwa Narodowego „Kolekcje”  –  priorytet
     „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ