koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Wrocławianka roku GalaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAG
zmodyfikowano  9 lat temu  »  

Camerata Sudecka - Kwintet instrumentów dętych

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 272 wyświetleń od 17 maja 2016
  • 25 maja 2016, środa
    » 18:00

wystąpi Kwintet Instrumentów Dętych w składzie:

Ildiko Juhasz - flet

Ilona Hlubek-Długołęcka - obój

Szymon Fortuna - klarnet

Alicja Korpal-Karasiewicz - fagot

Grzegorz Mondry - waltornia

Ferenc Farkas (1905-2000), wszechstronny kompozytor węgierski swoje ideały muzyczne odnalazł w Accademia Nazionale di Santa Cecilia w Rzymie u Ottorino Respighi’ego. Kultura włoska i śródziemnomorska stały się dla niego naturalnym kontekstem dla poszukiwania we własnej twórczości łacińskich proporcji i klarowności. Kompozytor, pedagog, badacz tradycyjnej muzyki węgierskiej wypracował styl o bogatej inwencji melodycznej, posługujący się czystymi formami, z dużym wyczuciem barwy i proporcji, pełnym żywego i spontanicznego rytmu. 

Claude-Paul Taffanel (1844-1908), francuski flecista, dyrygent oraz założyciel Francuskiej Szkoły Fletowej. W czasie swojej kariery solistycznej ożywił znaczenie muzyki dawnej pisanej na flet, w tym muzyki Bacha, który we francuskich konserwatoriach w klasach fletów do końca dziewiętnastego wieku znany był nielicznym... Założył Towarzystwo Muzyki Kameralnej na Instrumenty Dęte, gdzie upowszechniano kameralną muzykę Mozarta i Beethovena, ale także współczesnych kompozytorów francuskich w tym Camille Saint-Saënsa czy Charlesa Gounoda. Elegancja, elastyczność i wrażliwość były cechami artyzmu Taffanel’a. Przeciwnik afektacji, który bezwzględnie dbał o jakość brzmienia fletu, z lekkim, niezauważalnym vibrato oraz o zachowanie dokładnego pulsu i rytmu zapisanego w muzycznym tekście. 

Paul Hindemith (1895-1963), wybitny altowiolista, dyrygent i kompozytor był w nowej muzyce autorem radykalnej, całkowicie odrębnej i niezależnej wizji dźwiękowej. Dzięki poszanowaniu walorów estetycznych, do których jesteśmy przyzwyczajeni akceptujemy w jego dziełach bezwzględną polifonikę, dysonansowość współbrzmień czy witalizm rytmiczny. Kleine Kammermusik na kwintet instrumentów dętych op. 24, nr 2 powstał w 1922 roku i nosi wyraźny wpływ neoklasycznego stylu Strawińskiego.

zmodyfikowano  9 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ