koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE ONLINE - GRUDZIEŃ 2020 - NR 320
zmodyfikowano  8 lat temu

POZORIŠTE

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 663 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 7 kwietnia 2002, niedziela
    » 00:00
  • 6 kwietnia 2002, sobota
    » 00:00
  • 5 kwietnia 2002, piątek
    » 00:00

SERBSKIE TEATRY NIEZALEŻNE

Zapraszamy na festiwal teatralny, który, jak wierzymy, różni się od innych festiwali. Po raz kolejny chcemy zadedykować przygotowane przez nas, kilkudniowe wydarzenie jednemu tylko tematowi, którym dziś jest niezależny i młody teatr serbski. Najbliższe dni oddajemy w ręce artystów z Belgradu i Nowego Sadu, ich wyjątkowemu profesjonalizmowi i oddaniu sztuce, a przede wszystkim próbie ustanowienia poprzez teatr własnej tożsamości. Dla tych artystów, nie zaangażowanych w ruchy polityczne, stojących poza konfliktami religijnymi i etnicznymi, zerwanie więzi artystycznych i ludzkich z innymi narodami byłej Jugosławii: Chorwatami, Bośniakami, Słoweńcami, Macedończykami, było wielkim szokiem. Dziś Serbowie poprzez sztukę mogą najlepiej przekraczać bariery polityczne i oddalać obraz złego Serba. Dlatego wierzymy, że nasz festiwal w swej wielowymiarowej formule zainicjuje taki rodzaj międzykulturowego dialogu. Wśród wielu gości festiwalu są nie tylko grupy teatralne. Zaprosiliśmy również muzyków, teatrologów i liderów ośrodków kulturalnych. Spotkania z nimi i prezentacja ich pracy dopełni w możliwe najszerszy sposób program naszego festiwalu. Specjalnym wydarzeniem kończącym ostatnią noc prezentacji festiwalowych będzie koncert, pełen muzyki jaka rozbrzmiewała w Belgradzie w czasie ostatnich bombardowań.

Program festiwalu:

  1. kwietnia 2002 (piątek)

godz. 12.00 Wykład Jeleny Kovacevic Przestrzeń i czas dla alternatywy w Serbii godz. 13.00 Prezentacja Teatru DAH (Dijana Milosevic) godz. 14.00 Pokaz pracy Mai Mitic (Teatr DAH) Inner Mandala (Wykłady i prezentacje: Ośrodek Grotowskiego, Rynek–Ratusz 27)

godz. 18.00 Objective Drama Project (Tatjana Pajovic) – Haetera Esmeralda (PKZ, ul Purkyniego 1, wejście od ul. Św. Katarzyny)

godz. 19.30 Kameralny Teatr Muzyczny OgledaloTango Apocalypso + inne prace (Wykłady i prezentacje: Ośrodek Grotowskiego, Rynek-Ratusz 27)

  1. kwietnia 2002 (sobota)

godz. 12.00 Wykład Doroty Cirlic Czy istnieje dialog miedzy polską i serbską kulturą? godz. 13.00 Wykład Milana Madzareva Teatr w głowie – teatrologiczna recepcja współczesnego teatru serbskiego godz. 14.00 Prezentacja Teatru Beton Hala (Ivana Vujic) (Wykłady i prezentacje: Ośrodek Grotowskiego, Rynek–Ratusz 27)

godz. 18.00 Projekt międzynarodowy w reżyserii Jadranki Andjelic – Pejzaż wspomnień (Ośrodek Grotowskiego, Rynek-Ratusz 27))

godz. 19.30 Teatr Omen - Historia o młodym człowieku i tysiącu aniołów (PKZ, ul. Purkyniego 1, wejście od ul. Św. Katarzyny)

godz. 21.30 Plavo Pozoriste – Przerost władzy (Ośrodek Grotowskiego, Rynek-Ratusz 27)

  1. kwietnia 2002 (niedziela)

godz. 12.00 Wykład Jovana Cirilova Festiwal Teatralny BITEF, historia i znaczenie. Obecność artystów polskich na BITEF godz. 13.00 Wykład Jadwigi Sobczak Polski dramat na scenach Drugiej Jugosławii godz. 14.00 Prezentacja Centrum Dekontaminacji Kultury (Borka Pavicevic) (Wykłady i prezentacje: Ośrodek Grotowskiego, Rynek–Ratusz 27)

godz. 17.00 Teatr DAH - Tańcząc z ciemnością (PKZ, ul. Purkyniego 1, wejście od ul. Św. Katarzyny)

godz. 18.30 Plavo Pozoriste – Oscar Wild and The Inconstant Prince (Ośrodek Grotowskiego, Rynek-Ratusz 27)

godz. 21.00 Koncert – Boris Kovac & LaDaABa Orchest (Ośrodek Działań Artystycznych Firlej, ul Grabiszyńska 56)

Bilety: Spektakl – 15 zł Karnet (7 spektakli) – 65 zł Koncert – 15 zł Wykłady – wstęp wolny

zmodyfikowano  8 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ