koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Oprowadzanie kuratorskie

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 739 wyświetleń od 16 stycznia 2012

Kraków » pl. Szczepański 3a » NA MAPIE

  • 21 stycznia 2012, sobota
    » 12:00

Oprowadzanie kuratorskie po wystawie Kingi Arayi zatytułowanej Walking with Kinga

Zapraszamy na oprowadzanie kuratorskie po wystawie Kingi Arayi zatytułowanej Walking with Kinga. Obowiązują bilety wstępu do Galerii.

Kinga Araya* *jest obywatelką Polski i Kanady. Aktualnie mieszka i pracuje w Rzymie. Studiowała na Uniwersytecie Ottawy, Uniwersytecie York w Toronto i Uniwersytecie Concordia w Montrealu, gdzie uzyskała stopień doktora na podstawie pracy Walking in the City: The Motif of Exile in Performances by Krzysztof Wodiczko and Adrian Piper [Chodzenie po mieście. Motyw wygnania w performance'ach Krzysztofa Wodiczki i Adriana Pipera]. Obecnie pracuje nad książką zatytułowaną The Post-exilic Condition: the Poetics and Politics of Walking [Kondycja po-wygnańcza. Poetyka i polityka chodzenia].

Kinga Araya jest laureatką licznych nagrod i stypendystką, m.in.: Renata Hornstein Graduate Fellowship in Recognition of Superior Academic Achievement _(Uniwersytet Concordia, Montreal, 2003), _Recherche et creation: Bourse "B" (Conseil des arts et des lettres du Quebec, 2005), Andrew W. Mellon Post-Doctoral Fellowship (Uniwersytet Pensylwanii, Filadelfia, 2006), Postdoctoral and Artistic Fellowship (Institute of Critical Inquiry, Berlin, 2007).

Kluczową rolę w badaniach, ktore prowadzi artystka odgrywają zagadnienia migracji, podroży i powrotu. Analizuje kondycję człowieka oderwanego od swojego źrodła, władającego obcymi językami, podejmującego proby adaptacji. W centrum swoich zainteresowań stawia zazwyczaj jednostkę, ktora w wyniku zaistniałego kontekstu z jednej strony jest wzbogacona, z drugiej upośledzona. Odwołuje się do symboliki protezy, z ktorą konfrontuje siebie, jako uczestniczkę performance'u, ale wyciąga rownież wnioski ogolne - niekiedy uniwersalne dla większych grup społecznych.

bilety:

Obowiązują bilety wstępu na wystawę

zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ