koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  10 lat temu  »  

WARSZTATY RYSUNKU I MALARSTWA W OGRODZIE BOTANICZNYM (lipiec 2014)

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 24 014 wyświetleń od 26 czerwca 2014
  • 25 lipca 2014, piątek
  • 7 lipca 2014, poniedziałek
    » 10:00

Zapraszamy bardzo serdecznie na zajęcia z rysunku i malarstwa dla seniorów w okresie wakacyjnym.

Celem zajęć plastycznych w lipcu jest doświadczenie pracy w plenerze: Plener (fr. en plein air – na świeżym powietrzu) – twórczość na zewnątrz, w bezpośrednim kontakcie z naturą. Otwarta przestrzeń pod gołym niebem jako miejsce i temat pracy artysty. Praca w bezpośrednim kontakcie z naturą ma wzbogacić umiejętności zdobyte dotychczas w pracowni. Cykl spotkań w ogrodzie botanicznym jest ciekawym spotkaniem z różnorodnym i żywotnym królestwem roślin. Doświadczenie intensywnej obserwacji natury pozwali dostrzec inny świat zróżnicowanych kształtów, form, kolorów i faktury, przestrzeni, masy, światła blasku i powietrza. Proponujemy 5 spotkań od poniedziałku do piątku po 2 godz. lekcyjne

Terminy do wyboru: 7 – 11 lipca, godz. 10-11.30

16 – 20 lipca, godz. 10-11.30

21 – 25 lipca, godz. 10-11.30

5 spotkań po 2 godz. cena – 75 zł

wstęp do ogrodu – wolny

Podstawą rozpoczęcia warsztatów jest odpowiednia liczba uczestników. Prowadzenie zajęć i konsultacje: adiunkt dr Marta Makarczuk (ASP)

www.martamakarczuk.com

Organizacja i opieka pleneru: Monika Kozera

Zapisy: Śródmiejski Ośrodek Kultury, ul. Mikołajska 2

tel. 12 422 19 55, 12 422 08 14 w. 21

Warsztaty rysunku i malarstwa prowadzone będą również od października 2014 do stycznia 2015 roku. Podstawowym zamierzeniem zajęć jest ćwiczenie studentów – seniorów w rysunku i malarstwie w oparciu o zdobycie podstaw widzenia poprzez wnikliwą i pogłębioną obserwację rzeczywistości. Celem ćwiczeń, proponowanych studentom – seniorom, jest zaznajomienie z bogactwem technik rysunkowych i malarskich oraz abecadłem form, które pozwolą wyrazić bogactwo wewnętrznych przeżyć i emocji oraz uwrażliwić na piękno i jego kontemplacji.

Tematy – semestr I (październik – styczeń)

Podstawowe problemy związane ze studium martwej natury – rysunek ołówkiem.

Waga szkiców w praktyce plastycznej. Szkice koncepcyjne.

Różne sposoby wyznaczania proporcji przedmiotów składających się na martwą naturę – rysunek ołówkiem.

Konstruowanie martwej natury – walce o różnych przekrojach jako kształty, które można w uproszczeniu sprowadzić do pewnych elementarnych brył geometrycznych.

Różne rodzaje kompozycji, definiowanie najważniejszych z nich – rysunek ołówkiem.

Linia jako podstawowy element rysunku – rysunek ołówkiem.

Linia i plama – rysunek światłocieniowy. Budowanie materii przedmiotów.

Kontrasty w rysunku. Rysowanie węglem.

Rysowanie światłem – rysunek białymi kredkami na czarnym papierze.

Lawowanie – pomiędzy rysowaniem a malowaniem.

Pastele – pomiędzy rysunkiem a obrazem.

Najważniejsze techniki malarskie. Malowanie w technice Alla prima i warstwowe: rysunek, podmalówka, powłoka barwna oraz łączenie dwóch powyższych technik.

Studiowanie efektów świetlnych i koloru – jako źródło ruchu.

Ekspresja – różnorodność pracy pędzla w kładzeniu farby.

Tonacje – relacje temperaturowe pomiędzy martwą naturą a otoczeniem.

Właściwości farby – malowanie suchym pędzlem.

Faktura malarska – różnicowanie materii.

Studium martwej natury jako podsumowanie wszystkich dotychczasowych ćwiczeń.

Jakie wydarzenie, spotkanie, miejsce lub ostatnie wspomnienie bardzo mnie poruszyło, wzruszyło bądź wstrząsnęło w rzeczywistości lub we śnie – praca malarska z wyobraźni.

Ćwiczenia z portretem i postacią do uzgodnienia z grupą.

Tematy – semestr II (marzec – czerwiec)

Rysowanie światłem – rysunek białymi kredkami na czarnym papierze.

Lawowanie – pomiędzy rysowaniem a malowaniem.

Pastele – pomiędzy rysunkiem a obrazem.

Najważniejsze techniki malarskie. Malowanie w technice Alla prima i warstwowe: rysunek, podmalówka, powłoka barwna oraz łączenie dwóch powyższych technik.

Studiowanie efektów świetlnych i koloru – jako źródło ruchu.

Ekspresja – różnorodność pracy pędzla w kładzeniu farby.

Tonacje – relacje temperaturowe pomiędzy martwą naturą a otoczeniem.

Właściwości farby – malowanie suchym pędzlem.

Faktura malarska – różnicowanie materii.

Jakie wydarzenie, spotkanie, miejsce lub ostatnie wspomnienie bardzo mnie poruszyło, wzruszyło bądź wstrząsnęło w rzeczywistości lub we śnie – praca malarska z wyobraźni.

Zajęcia prowadzone są przez adiunkt Martę Makarczuk.

dr Marta Makarczuk: W latach 2001-2006 studia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. W 2006 roku obroniła dyplom z wyróżnieniem w pracowni prof. Stanisława Rodzińskiego oraz aneks rysunkowy w pracowni prof. Jacka Gaja. W 2007 roku praca dyplomowa została nagrodzona medalem przez TPSP w Dworku Jana Matejki w Krakowie. W 2007 roku przyznanie Stypendium Twórczego Miasta Krakowa. W latach 2008-2011 pełniła funkcję asystenta w Pracowni Malarstwa prof. Stanisława Rodzińskiego na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Obecnie pracuje na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. W 2012 roku nadano jej stopień doktora w dziedzinie sztuki plastyka, dyscyplinie artystycznej sztuki piękne.

www.martamakarczuk.com

Poniedziałki od 12.30 – 14.00; Wtorki od. 10.00 – 11.30

10 spotkań po 2 godz. lekc., cena – 150 zł

Zapisy: Śródmiejski Ośrodek Kultury, ul. Mikołajska 2

12 422 19 55, 12 422 08 14

lamelli@lamelli.com.pl

autor:
zmodyfikowano  10 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ