koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  4 lata temu

Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski - wszystkie wystawy

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 16 234 wyświetleń od 24 października 2020
  • 8 listopada 2020, niedziela
    » 18:00
  • 7 listopada 2020, sobota
    » 19:00
  • 6 listopada 2020, piątek
    » 20:00
  • 4 listopada 2020, środa
    » 18:00
  • 3 listopada 2020, wtorek
    » 18:00
  • 31 października 2020, sobota
    » 19:00
  • 30 października 2020, piątek
    » 20:00
  • 28 października 2020, środa
    » 18:00
  • 27 października 2020, wtorek
    » 18:00
  • 25 października 2020, niedziela
    » 18:00
  • 24 października 2020, sobota
    » 19:00

Kup bilet łączny na wszystkie wystawy w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski! 1. Ursula Mayer. Co nas przetrwa

Fantastyczne kiedyś scenariusze, znane jedynie z książek i filmów, stały się rzeczywistością. Nie da się dziś poprowadzić prostej linii podziału na naturę i kulturę. Żyjemy w przyszłości, w której człowiek nie jest już miarą wszechrzeczy, a jedynie jednym z elementów wszechświata. O tym traktuje wystawa Ursuli Mayer Co nas przetrwa pokazywana w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski. To pierwsza indywidualna prezentacja austriackiej artystki w Polsce.

Ekspozycja jest jak żyjący organizm, świątynia i plan filmowy. System pompujący wodę, który przypomina krwiobieg, łączy pomieszczenia podzielone według pięciu żywiołów. To sensualna przestrzeń, która angażuje wszystkie zmysły. Wypełnia ją dźwięk i zapach ziemi, ściany pomalowane są gliną i popiołem. Technologia i biologia wyznaczają tu kształt nowego świata, zarządzanego przez algorytm.

W sztuce Ursuli Mayer dotychczasowe podziały nie obowiązują, a granice naszej wspólnoty poszerzają się. W epoce szybkiego postępu technologicznego i katastrofy klimatycznej wartości, reguły i podstawowe definicje ulegają ciągłemu przeobrażaniu. Nie jesteśmy już autonomicznymi, skończonymi tożsamościami, raczej stajemy się, formatujemy w relacji z nie-ludzkimi istotami i maszynami. Technologia wyzwala nasze ciała z ograniczeń natury, ale jednocześnie jest narzędziem kontroli i zawęża naszą sferę wolności. Na wystawie Co nas przetrwa Ursula Mayer wnikliwie przygląda się tym zmianom. Artystka nawiązuje do prac badaczek nowej ontologii posthumanistycznej, Rosi Braidotti i Donny Haraway. Czerpie również z filozofii nauki, kosmologii Wschodu oraz dzieł feministycznych pisarek science fiction – zwłaszcza Octavii E. Butler i Ursuli K. Le Guin.

Ursula Mayer jest artystką multimedialną, autorką filmów, prac wideo, rzeźbiarką. Jest laureatką prestiżowej Nagrody im. Dereka Jarmana (2014), honorującej wybitnych autorów filmów eksperymentalnych. Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Wiedniu (1996) oraz Goldsmiths College w Londynie (2005). Jej prace prezentowane były między innymi na wystawach w ramach 19. Biennale w Stambule, w Hayward Gallery w Londynie, Whitechapel Gallery w Londynie, Moderna Museet w Sztokholmie i Malmö, w Centre Pompidou w Paryżu, Palais de Tokyo w Paryżu, Kunsthalle Basel oraz 11 Performa w Nowym Jorku.

2. Piotr Bruch. ŻER. Żałosna egzystencja robaka Project Room

Jakie brzmienie ma proces rozkładu? Czy można usłyszeć gnicie? Czy pasożytujący grzyb może całkowicie przejąć kontrolę nad ofiarą, jednocześnie jej nie zabijając? Piotr Bruch przedstawia świat, w którym to, co dotychczas było mikro, teraz jest makro, a perwersja łączy się z zepsuciem. Wizualno-dźwiękowa instalacja artysty zawłaszcza przestrzeń Project Roomu w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski niczym pasożyt żerujący na swoim żywicielu.

Project Room to miejsce prezentacji prac młodych polskich artystów. Wszystkie wystawy przygotowywane są specjalnie dla tej przestrzeni i mają charakter premierowy. W tym sezonie zaprezentowane zostały już wystawy Kornelii Dzikowskiej, Jana Baszaka oraz Adeliny Cimochowicz, a do końca cyklu będzie można zobaczyć jeszcze prace Sebastiana Sebulca i Marka Wodzisławskiego.

Piotr Bruch (ur. 1993) ukończył Akademię Sztuki w Szczecinie jako magister ze specjalnością film eksperymentalny na Wydziale Malarstwa i Nowych Mediów w 2019 roku. W swojej twórczości używa dźwięku i obrazu ruchomego. Produkuje filmy animowane w tradycyjnych technikach rysunkowych. Wykorzystując doświadczenia animatora, tworzy też obiekty i instalacje audio, a także muzykę eksperymentalną. Od 2019 jest asystentem dr. Adama Witkowskiego w Pracowni Dźwięku i Obrazu w Zakładzie Filmu Eksperymentalnego macierzystej uczelni.

zmodyfikowano  4 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ