koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  3 lata temu

Przebudzenie wiosny

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 16 872 wyświetleń od 25 maja 2021
  • 18 lipca 2021, niedziela
    » 19:00
  • 17 lipca 2021, sobota
    » 19:00
  • 27 czerwca 2021, niedziela
    » 19:00
  • 26 czerwca 2021, sobota
    » 19:00
  • 25 czerwca 2021, piątek
    » 19:00
  • 24 czerwca 2021, czwartek
    » 19:00

na motywach sztuki Franka Wedekinda

w przekładzie Joanny Diduszko-Kuśmirskiej scenariusz i reżyseria: Zofia Gustowska współpraca dramaturgiczna: Maria Gustowska scenografia i kostiumy: Natalia Kozłowska muzyka: Michał Lazar reżyseria światła: Piotr Pieczyński realizacja światła: Zofia Krystman, Witold Juralewicz wideo: Adrien Cognac realizacja wideo: Irmina Stępniak charakteryzacja: Agata Sokulska, Katarzyna Bielińska asystentka reżyserki: Irmina Liszkowska realizacja dźwięku: Piotr Trojanowski, Maciej Witkowski garderobiane: Magdalena Adamczyk, Ilona Giżycka inspicjenci/montażyści: Marcin Chojnacki, Wiktor Korzeniewski kierownictwo produkcji: Małgorzata Błasińska, Olga Stefańska komunikacja wizualna: agencja kreatywna Na_Ty, Anna Cygankiewicz zdjęcie: Artur Wesołowski

występują: Malwina Laska, Michał Pawlik, Irmina Liszkowska, Krzysztof Oleksyn, Paweł Janyst

– Samobójstwo jako najbardziej niegodziwe wykroczenie przeciw moralnemu porządkowi świata jest najbardziej wiarygodnym dowodem na istnienie moralnego porządku świata, ponieważ samobójca oszczędza moralnemu porządkowi świata konieczności wydania wyroku i tym samym potwierdza jego istnienie – napisał Frank Wedekind w sztuce “Przebudzenie wiosny. Tragedia dziecięca”.

Dramatopisarski debiut młodego niemieckiego skandalisty z przełomu XIX i XX wieku to jeden z nielicznych tekstów dramatycznych w europejskim kanonie literackim, przedstawiający zbiorowy portret nastolatków. Na scenie Teatru Ochoty, ośrodka młodej kultury teatralnej, ma szansę zadziałać ze zdwojoną siłą.

Młodzi bohaterowie Wedekinda żyją w opresyjnym świecie nakazów i zakazów, w którym każda próba transgresji grozi wykluczeniem. Próbując tworzyć swoją własną, odrębną od dorosłych przestrzeń, w efekcie replikują tylko znane z domu przemocowe schematy. Nieświadomie krzywdzą zarówno siebie jak i tych, których chcieliby lub mogliby kochać. Ich dzieciństwo jest dalekie od wyidealizowanego przez kulturę obrazu szczęścia i beztroski. To pasmo niezrozumiałych i niezawinionych cierpień, które stają się bolesną obsesją. Po latach, powraca pytanie, czy tę samonapędzającą się machinę przemocy można było zatrzymać.

zmodyfikowano  3 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ