koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  3 lata temu

KWINTET DĘTY. FESTIWAL MOZART 2021

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 864 wyświetleń od 23 czerwca 2021

występują: WERONIKA SKOWRONEK-STAROWICZ - FLET JAKUB JACKOWSKI - OBÓJ ADAM ELJASIŃSKI - KLARNET MARCIN ORLIŃSKI - FAGOT PAWEŁ PIĘTKA - WALTORNIA ALBERT MYCZKOWSKI - KONTRABAS

W czasach Wolfganga Amadeusza Mozarta muzyka przeznaczona na instrumenty dęte przyjmowała różne formy. Nurt ten, którego źródeł jedni poszukują w tradycji wojskowej, inni – w praktyce muzycznej zespołów dworskich, rozkwitł w pełni w dobie klasycyzmu. Wrażliwość na brzmienie aerofonów słychać wyraźnie w dziełach Mozarta z gatunku Harmoniemusik – muzyki ogrodowej, pomyślanej do wykonywania na zewnątrz. Prostota łączy się w nich z subtelnością kolorystycznej różnorodności, zachwyca lekkością.

Do najwybitniejszych kompozycji tego nurtu należy Serenada c-moll KV 388, oryginalnie przeznaczona na 2 oboje, 2 klarnety, 2 fagoty i 2 waltornie. W liście do ojca z 27 lipca 1782 Mozart informuje, że musiał szybko zrobić tę Nacht Musique – trudno dziś jednak dociec, jaka okoliczność zmusiła go do pośpiechu. Pewnym jest, że ostatnia serenada mistrza z Wiednia łamie utarte schematy, zadziwia dramatycznością.

Nieoczywisty, zaskakujący jak na muzykę o charakterze towarzyskim nastrój Serenady c-moll w interesujący sposób koresponduje z atmosferą fortepianowej Sonaty a-moll KV 310. W niej również dostrzec można mroczne, pełne ekspresji i wewnętrznego niepokoju brzmienia. Serenada, sonata oraz otwierająca program koncertu słynna uwertura do Wesela Figara zabrzmią w ciekawych opracowaniach na kwintet dęty, co być może pozwoli dostrzec „ogrodowy” potencjał tych znanych i cenionych kompozycji.

Marta Dziewanowska-Pachowska

PROGRAM Wolfgang Amadeus Mozart

Uwertura do opery Le nozze di Figaro KV 492 (oprac. na kwintet dęty: Ian Dobrinescu)

Serenada c-moll KV 388 (oprac. na kwintet dęty: David Walter)

Sonata a-moll KV 310 (oprac. na kwintet dęty i kontrabas: Heribert Breuer)

Zapraszamy do zapoznania się z zasadami uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych organizowanych przez Polską Operę Królewską: Jeśli nie czujesz się dobrze, jesteś chory, miałeś styczność z osobą zainfekowaną – zostań w domu. Zabierz ze sobą maseczkę. Po wejściu do budynku Teatru obowiązuje Cię noszenie maseczki zakrywającej usta i nos. Przy wejściu do budynku poddaj się pomiarowi temperatury. Po wejściu do budynku Teatru zdezynfekuj dłonie. Koniecznie podpisz Oświadczenie Uczestnika. Jeśli masz taką możliwość, przynieś wydrukowane i podpisane oświadczenie, jeśli nie – wypełnij je w Teatrze, w miejscu wskazanym przez obsługę. Oświadczenie uczestnika do pobrania pod poniższym linkiem: 🔴 https://operakrolewska.pl/wp-content/uploads/2021/02/oswiadczenie-zdrowia-z-klauzula-rodo.pdf 🔴 Zajmij miejsce na widowni wskazane przez obsługę. Prosimy o wcześniejsze przybycie na wydarzenie – osoby spóźnione nie zostaną wpuszczone na widownię. Dbamy o bezpieczeństwo naszych Widzów! Przy wejściu do budynku dostępne są środki do dezynfekcji rąk. Przy wejściu do budynku obsługa widowni może dokonać pomiaru temperatury. Przestrzeń wspólna oraz sanitarna jest dezynfekowana. Widownia będzie zapełniona w maksymalnie 50%. Zachowujemy bezpieczną odległość. W razie pytań jesteśmy do dyspozycji na miejscu wydarzenia lub telefonicznie +48 500 309 424. Wydarzenie pod mecenatem Grupy PZU oraz Grupy LOTOS

zmodyfikowano  3 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ