koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuPerform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansu
zmodyfikowano  4 lata temu  »  

HIOB / Krzesimir Dębski - streaming LIVE

online »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 336 wyświetleń od 25 marca 2021

online » https://www.polskieradio.pl/8,dwojka » NA MAPIE

  • 25 kwietnia 2021, niedziela
    » 19:00

🔴Streaming LIVe na kanale YouTube Polskiej Opery Królewskiej
Prapremiera. Utwór zamówiony przez Polską Operę Królewską

Ja sam napisałem dramat nowy. Grecki formą, chrześcijański duchem, odwieczny treścią […]. Dramat o cierpieniu: „Hiob”. Tak o swym dziele pisał w 1940 roku dwudziestoletni Karol Wojtyła w liście do przyjaciela – Mieczysława Kotlarczyka. Młody dramaturg odczytał starotestamentową opowieść o niezawinionym cierpieniu oraz niezłomności wiary z perspektywy chrystologicznej i dostrzegł jej paralelę z losami pogrążonej w wojennej pożodze Polski. W ramach obchodów setnej rocznicy urodzin Papieża Polaka i w osiemdziesięciolecie powstania tego niezwykle dojrzałego i bogatego w symbole tekstu, Polska Opera Królewska zaprasza na współczesną muzyczną interpretację Hioba.
W operze Krzesimira Dębskiego nie brak śmiałych zestawień archaizującego języka z nowoczesnymi środkami orkiestrowymi i ciekawym brzmieniem komentującego – niczym w greckiej tragedii – chóru. Znamienne, że premiera dzieła, planowana pierwotnie na maj 2020 roku, nie odbyła się ze względu na pandemię, która ogarnęła niemal cały świat. Z tego samego powodu nie udało się zaprezentować dzieła w wersji koncertowej w październiku 2020. Być może jednak te wszystkie trudne okoliczności wzmocnią uniwersalny przekaz dzieła. Jest to bowiem, jak podkreśla sam kompozytor: „opera […] o losie człowieka, który wpadł w nieszczęścia, a potem wydobywa się z tego upadku”.

KIEROWNICTWO MUZYCZNE TADEUSZ KAROLAK
REŻYSERIA TOMASZ CYZ
SCENOGRAFIA NATALIA KITAMIKADO
CHOREOGRAFIA NATALIA DINGES
REŻYSERIA ŚWIATEŁ KATARZYNA ŁUSZCZYK
PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO LILIANNA KRYCH
ASYSTENT DYRYGENTA KAROL SZWECH
ASYSTENT REŻYSERA SŁAWOMIR JURCZAK
II ASYSTENT REŻYSERA AGNIESZKA KOZŁOWSKA
INSPICJENTKI TATIANA HEMPEL–GIERLACH, DOROTA LACHOWICZ

✅ OBSADA:
HIOB ADAM KRUSZEWSKI
ELIHU JAKUB BOROWCZYK
NIEWIASTA HIOBOWA ANETA ŁUKASZEWICZ
CHOREUTA 1, ELIFAZ SYLWESTER SMULCZYŃSKI
CHOREUTA 2 PAWEŁ KOWALEWSKI
CHOREUTA 3, SOFAR MACIEJ GRONEK
CHOREUTA 4, KONIUCH GRZEGORZ ŻOŁYNIAK
STRĄCONY, PASTUCH, JUHAS, SŁUGA, BALDAD LESZEK ŚWIDZIŃSKI
PROLOGOS / EPILOGOS PAWEŁ MICHALCZUK
DZIECKO FRANCISZEK KACZOROWSKI

ZESPÓŁ WOKALNY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ
ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ

DYRYGENT TADEUSZ KAROLAK

Mecenasi Polskiej Opery Królewskiej: Grupa PZU i Grupa LOTOS

zmodyfikowano  4 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ