koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuarAMKL 75 lat
zmodyfikowano  10 lat temu  »  

PIOTR SKOWRON /// 2192 GRAFIKA I RYSUNEK

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 16 921 wyświetleń od 8 września 2014
  • od: 12 września 2014, piątek
    do: 27 września 2014, sobota

WERNISAŻ: 12 WRZEŚNIA 2014, g. 19

Wystawa „2192. Grafika i rysunek” stanowi zwieńczenie pięciu lat studiów na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi na Wydziale Grafiki i Malarstwa. Prezentowane prace to cykl dyplomowy składający się z dwóch części – głównej specjalizacji i aneksu. Część główna to wielkoformatowe grafiki wykonane w technikach łączonych w pracowni profesora Sławomira Ćwieka. Techniki, dzięki którym wydrukowane zostały prezentowane grafiki to przede wszystkim wklęsłodruk uzupełniony drukiem wypukłym i monotypią. Aneks do dyplomu stanowią rysunki z pracowni profesora Zbigniewa Purczyńskiego. Prace powstały przy użyciu podstawowych narzędzi rysunkowych, takich jak: ołówek, gumka, rozcierak. Ograniczenie to wynikało z chęci uzyskania maksimum ekspresji, przy użyciu minimalnej ilości środków. Temat pracy dyplomowej to: „Osobiste przeżycia w abstrakcyjnym zapisie”. Owe „osobiste przeżycia” to wspomnienia wydarzeń, które były inspiracją do powstania prezentowanych prac. Posługując się podstawowymi środkami artystycznego wyrazu, takimi jak: linia, faktura, płaszczyzna, zostały wydrukowane/narysowane prace w przestrzeni, w której zawarte są emocje, uczucia, wspomnienia wydarzeń z nieodległej przeszłości.

Piotr Skowron. Urodzony w 1984 roku w Łodzi jest studentem piątego roku Grafiki Artystycznej łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego. Tworzy w zakresie grafiki warsztatowej, rysunku oraz malarstwa. Techniki, które najczęściej wykorzystuje to wklęsłodruk i serigrafia. Nie ogranicza się jednak tylko do klasycznych form druku i często sięga po niekonwencjonalne techniki graficzne. Eksperymenty kolograficzne idealnie współgrają z jego wcześniejszym wykształceniem – inżyniera, zdobytym na Politechnice Łódzkiej. Komponując prace zestawia ze sobą podstawowe środki artystycznego wyrazu – linie, płaszczyzny, faktury, ma to na celu przestawienie wydarzeń dnia codziennego, uczuć i emocji. Abstrakcyjne formy są więc próbą opowiedzenia o najbliższym otoczeniu, nie odwołując się do rozwiązań figuratywnych. www.piotrskowron.com

autor:
zmodyfikowano  10 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ