koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  8 miesięcy temu

Hamlet we wsi Głucha Dolna

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 3 693 wyświetleń od 11 stycznia 2023
  • 17 marca 2024, niedziela
    » 18:00
  • 16 marca 2024, sobota
    » 19:00
  • 13 stycznia 2023, piątek
    » 19:00

Autor: Ivo Brešan

Reżyseria: Robert Talarczyk Adaptacja tekstu | dramaturgia: Miłosz Markiewicz Scenografia | kostiumy | reżyseria światła: Justyna Łagowska Muzyka: Miuosh Asystent reżysera: Konrad Michalak Inspicjentka: Agnieszka Choińska Identyfikacja graficzna: Ola Jasionowska

występują: Przemysław Dąbrowski (), Barbara Dembińska (), Maciej Kobiela (), Agnieszka Korzeniowska (), Dariusz Kowalski (), Michał Kruk (), Tomasz Kubiatowicz (), Konrad Michalak (), Adam Mortas (), Bartosz Turzyński (), Paulina Walendziak ()

Coś niezwykłego musi dziać się we wsi Głucha Dolna, skoro z wizytą wybiera się do niej sam premier. Ten premier, z Jedynej Słusznej Partii. Za namową pochodzącego ze wsi posła Mariana Bukary lokalna społeczność postanawia przygotować na tę okazję występ artystyczny. Jego kanwą staje się – zupełnie przypadkowo – „Hamlet” Szekspira. A może to jednak nie przypadek, skoro losy bohaterów z każdym dniem coraz bardziej przypominają historie postaci z tragedii o duńskim księciu?

Jak zebrana naprędce trupa aktorska, złożona z mieszkańców wsi, którzy ostatni raz występowali w szkolnych jasełkach, poradzi sobie z najważniejszym dramatem w historii teatru? Kto złapie się w hamletowską „pułapkę na myszy”? Czy ikoniczny dylemat: „być albo nie być” znajdzie rację bytu w świecie dotacji i dopłat do hektara?

Spektakl w reżyserii Roberta Talarczyka przenosi akcję jugosłowiańskiej tragikomedii Ivo Brešana do czasów współczesnych. Do miejsca nieokreślonego, które wydaje się jednak dziwnie znajome. Sztuka staje się tym samym próbą znalezienia odpowiedzi na pytania o ponadczasowe mechanizmy władzy, tak doskonale opisane przez Szekspira, które w XXI wieku w całkiem poważny sposób prowadzą do absurdu, a potem już tylko go eskalują…

zmodyfikowano  8 miesięcy temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ