koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TINA
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Podobieństwo i przypominanie - wystawa malarstwa

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 896 wyświetleń od 12 grudnia 2011
  • od: 17 grudnia 2011, sobota
    do: 15 stycznia 2012, niedziela

Ekspozycja w Galerii BWA obejmuje prace malarskie trojga artystow. Adam Nowaczyk, Wojciech Gorączniak i Tomasz Kalitko są absolwentami Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, a także pracownikami dydaktycznymi Uczelni.

ADAM NOWACZYK

"Na kształt i wyraz plastycznych realizacji Nowaczyka, miały i mają wpływ jego fascynacje i uzdolnienia muzyczne.

Nowaczyk mowi raczej o zapładnianiu swoich obrazow poprzez muzykę, poszukuje też zbieżności i wymienności językow obu artystycznych dziedzin. Wrażliwość muzyczna Nowaczyka odbija się w jego realizacjach malarskich nie tylko w charakterze i dramaturgii napięć, czy stosowanych harmoniach barwnych, umiejętnościach rytmizacji obrazu, lecz rownież-szczegolnie w ostatnich pracach - poprzez podjęcie i uwypuklenie problemu interwału, pustki-pauzy, dla ktorych artysta odnalazł interesujący plastycznie i znaczeniowo ekwiwalent."

prof. MAREK PRZYBYŁ

(Fragment tekstu z katalogu do wystawy)

WOJCIECH GORĄCZNIAK

"Malarstwo Gorączniaka to często malarstwo o malarstwie i o przedmiotach asystujących artyście podczas pracy, czyli o atrybutach wnętrza pracowni (laboratorium), a wśrod nich o tej wyjątkowej rzeczy, ktorą jest prostokąt obrazu. Prostokąt wydaje się być ulubioną figurą geometryczną Gorączniaka. Symbolizuje ideę obrazu i władzę geometrii w jego zawieszonym między abstrakcją a figuracją malarstwie. Geometria decyduje o dyscyplinie wypowiedzi malarskiej. Gorączniak dzieli płaszczyznę obrazu na geometryczne pola, a następnie rożnicuje i uprzestrzennia albo wypłaszcza je. Nadaje im kształt rzeczy istniejących w naturze lub wyobraźni. I zawsze dba o to, aby niosły one w sobie pamięć o swoim geometrycznym rodowodzie. W malarstwie Gorączniaka obowiązuje bowiem zasada, że na początku aktu tworczego jest nie słowo, lecz geometria. Słowo, jako tytuł, pojawia się poźniej, może nawet dopiero po ukończeniu pracy nad obrazem, ale jest ważne. Wspołbrzmi znaczeniowo z tym, co obraz przedstawia."

prof. Janusz Marciniak

(Fragment tekstu z katalogu do wystawy)

TOMASZ KALITKO

"Obrazy Tomasza Kalitko jednoznacznie definiują obszar jego zainteresowań malarskich i intelektualnych. Jest nim miasto, nic zatem szczegolnego, bowiem ten rodzaj zainteresowań wpisany jest w historię malarstwa i posiada dość liczną reprezentację. Uciekająca przed myśliwym i jego włocznią antylopa czy atrakcyjna zebra musiała wcześniej budzić zainteresowanie nie tylko konsumpcyjne, jak dzisiejsze przestrzenie miejskie wypełnione barokowym bogactwem form, świateł i zdarzeń. Co zatem decyduje, że tworczość Tomasza Kalitko jest tak interesującym i niepowtarzalnym zjawiskiem? Czy w wystarczającym stopniu określa ją silnie emanująca ciekawość świata? Istotną rolę odgrywa także specyficzny emocjonalny charakter poznania towarzyszącemu autorowi.

Stojąc jednak przed obrazami Tomasza Kalitko dłużej, odkrywamy ich złożoność i wyjątkowość. Są one niepowtarzalne w swojej zdolności snucia frapujących opowieści o sytuacjach wydawać by się mogło trywialnych, zwyczajnych swą codziennością, że aż niewidzialnych za sprawą ich obecności."

prof. Tomasz Psuja

(Fragment tekstu z katalogu do wystawy)

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ