koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarAMKL 75 lat
zmodyfikowano  2 miesiące temu  »  

PIEŚNI POLSKIE I UKRAIŃSKIE | Marta Boberska-sopran | Natalia Rewakowicz-fortepian

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 2 596 wyświetleń od 21 lutego 2024

Zapraszamy na koncert, podczas którego zabrzmią piękne pieśni kompozytorów polskich i ukraińskich.

Wystąpią dwie wspaniałe Artystki:

🎼 Marta Boberska - sopran 🎼 Natalia Rewakowicz - fortepian

W programie koncertu utwory: Józefa Elsnera, Jana Kleczyńskiego, Ignacy Marceli Komorowskiego, Fryderyka Chopina, Stanisława Moniuszki, Mykoły Łysenki, Jakiwa Stepowego, Stanisława Ludkewycza, Wasyla Barwińskiego, Lwa Rewuckiego, Wiktora Kosenki, Łesi Dyczko.

25 lutego 2024 r. godz. 12.00 Sala Koncertowa Pałacu Szustra

ZAPRASZAMY NA WSPANIAŁĄ MUZYCZNĄ UCZTĘ!

🎼 BILETY:
10 zł. ulgowy
15 zł. normalny
Do nabycia przed koncertem, ale tylko za gotówkę.

Zachęcamy do skorzystania z systemu
http://kicket.com/.../warszawskie-towarzystwo-muzyczne,879

📱📧 Informacje, rezerwacja biletów:
WARSZAWSKIE TOWARZYSTWO MUZYCZNE im. Stanisława Moniuszki
22 849 56 51, 509 019 934

🌎 www.wtm.org.pl
e-mail: wtm@wtm.org.pl
warszawskietowarzystwomuzyczne@gmail.com

🔷 Współfinansowanie: m.st. Warszawa

🔷 Organizator: Warszawskie Towarzystwo Muzyczne im. Stanisława Moniuszki

MARTA BOBERSKA – sopran
W 1995 roku ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Podczas studiów była stypendystką Ministra Kultury i Sztuki oraz Prezydenta Miasta St. Warszawy. Wzięła udział w konkursach wokalnych w Hamamatsu (Japonia) i Treviso (Włochy).
Od 1994 roku jest solistką Warszawskiej Opery Kameralnej.W repertuarze tego teatru posiada ponad 30 partii operowych przede wszystkim w operach W. A. Mozarta, G. Rossiniego, G. F. Haendla, C. Monteverdiego, H. Purcella oraz wiele partii oratoryjnych.
Poza działalnością w macierzystym teatrze współpracowała również m in. z Operą Narodową („Widma” St. Moniuszki), Narodową Operą Łotewską w Rydze („Czarodziejski Flet” W. A. Mozarta), Operą Nova w Bydgoszczy („Mesjasz” G. F. Haendel), Operą Krakowską ("Cosi fan tutte" W. A. Mozarta). W sezonie 1998/99 brała udział w produkcji „Czarodziejskiego fletu” W. A. Mozarta (Królowa Nocy) pod dyrekcją J. Cl. Malgoira, wykonując tę partię m.in. w teatrze Champs Elysee w Paryżu. W Teatrze Powszechnym w Warszawie partnerowała K. Jandzie w sztuce „Maria Callas - lekcja śpiewu”.
Wykonuje również muzykę współczesną (m. in. prawykonanie cyklu pieśni Marijn Simons w Finlandii w 2003 roku). Prowadzi aktywną działalność koncertową w kraju i za granicą wykonując m. in. utwory kameralne i oratoryjno - kantatowe.
Współpracuje z wieloma zespołami i wykonawcami muzyki dawnej (m.in. W. Kłosiewiczem, A. Sapiechą, M. Toporowskim ). Koncertuje w czołowych filharmoniach kraju zarówno z koncertami jak i recitalami solowymi. Została zaproszona do udziału w koncertach sylwestrowych w Filharmonii Narodowej oraz Filharmonii Poznańskiej. Współpracuje również z Polskim Radio (m.in. solowy recital w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie w 2003 roku). Jest zapraszana do udziału w wielu festiwalach zarówno w kraju jak i za granicą. Nagrała wiele płyt kompaktowych (J. A. Hasse „Zenobia”, G. F. Haendel „Imeneo”, K. Forster „Vanitas vanitatum”, J. Peri „Euridice”, M. Mielczewski „Opera omnia”, G. G. Gorczycki "Opera omnia", D. Scarlatti „Tetide in Sciro”, J. Strauss " Zemsta nietoperza" i inne). Posiada liczne nagrania radiowe i telewizyjne. Dokonała wielu nagrań muzyki filmowej, m.in. do obrazów A. Wajdy i A. Holland.
Śpiewała pod batutą takich dyrygentów jak J. Maksymiuk, J. Krenz, A. Wit, K. Kord, W. Michniewski, J. Kaspszyk, F. Bruggen, J. C. Malgoire, H. Rilling, M. Zilm, J. M. Florencio, T. Bugaj, T. Wojciechowski i in. W swoim dorobku posiada również nominacje do nagród muzycznych (m.in. Paszport Polityki – lata 2000, 2001 i 2002. Fryderyki 1999, 2000, 2001, 2002 i 2005).

NATALIA REWAKOWICZ - fortepian
Ukończyła Lwowskie Konserwatorium Muzyczne w klasie fortepianu Olgi Kaczewej i organów Samuela Dajcza. Swoje pianistyczne umiejętności doskonaliła pod kierunkiem Vladimira Viardo. Już podczas studiów zajmowała się kameralistyką, występując z wybitną ukraińską skrzypaczką Lidią Szutko (uczennicą Dawida Ojstracha, laureatem międzynarodowych konkursów muzycznych im. Czajkowskiego, Bacha i Sibeliusa). W 1990 roku przyjechała do Polski na stałe. Występuje jako solistka i kameralistka. Ma za sobą występy z orkiestrami symfonicznymi na Ukrainie i w Polsce. W latach 90-tych współpracowała z Triem Fortepianowym "Con Fuoco", z którym zrealizowała m.in. poetycko-muzyczny program "Paryski Salon Fryderyka" z udziałem Krzysztofa Kolbergera, utrwalony na płycie CD. Koncertowała m.in. z Olgą Pasiecznik, Martą Boberską, Adamem Klockiem i Jakubem Jakowiczem. W 2013 roku uzyskała tytuł doktora sztuki w Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławie na podstawie pracy o muzyce ukraińskiej. Jest animatorką działalności Lwowskiego Tria Fortepianowego, z którym nagrała płytę z muzyką Wasyla Barwińskiego i Antonina Dvoraka, i Lwowskiego Sekstetu Fortepianowego.

zmodyfikowano  2 miesiące temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ