koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaPerform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  rok temu  »  

Mira Boczniowicz, Dariusz J. Gorski, Marcin Mierzicki, Jarosław Słomski ENTROPIA IN SITU

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 4 840 wyświetleń od 7 lipca 2023
  • 8 lipca 2023, sobota
    » 17:00

Fundacja Sztuki Współczesnej In Situ i Galeria Entropia zapraszają na otwarcie wystawy
„ENTROPIA IN SITU”
- drugiej ekspozycji Muzeum w Budowie

artyści:
Mira Boczniowicz i Dariusz J. Gorski /The Self Preservation Society/, Marcin Mierzicki, Jarosław Słomski

kuratorzy/wizualizacje:
Alicja i Mariusz Jodkowie

lokalizacja:
Sokołowsko Laboratorium Kultury
ul. Różana 2

Wystawa czynna:
piątek - niedziela w godz. 12:00 - 16:00
oraz po umówieniu tel.: 571 480 937

Organizatorzy:
Fundacja Sztuki Współczesnej In Situ / Sokołowsko
Galeria Entropia / Wrocław


wydarzenie fb
https://www.facebook.com/events/790993522754052?active_tab=about


„ENTROPIA IN SITU” to drugi po „Gabinecie Kątów Energetycznych” Józefa Robakowskiego projekt realizowany w MUZEUM W BUDOWIE.

Rozbudowany i wielowątkowy projekt Galerii Entropia, z którą Fundacja In Situ współpracuje od wielu lat, obejmuje powiązane esencjonalnie, ale rozmieszczone w odrębnych lokalizacjach - we wnętrzach MUZEUM W BUDOWIE czyli dawnym sanatorium dr. Brehmera oraz w otoczeniu parkowym - instalacje.

Prace artystów zaproszonych przez Galerię Entropia tj. duetu The Self Preservation Society /Mira Boczniowicz i Dariusz J. Gorski/ oraz Jarosława Słomskiego wraz z obiektem - wrakiem samochodu pozyskanym ze złomowiska - składają się na instalację p.t. "Pojazd sztuki roztrzaskany o kolumnę Entropii obserwowany przez..."

Tytuł nawiązuje do fragmentu wypowiedzi Jerzego Ludwińskiego w wywiadzie przeprowadzonym przez Rafała Jakubowicza w 2000 r. odnoszącej się do sytuacji sztuki po-awangardowej: „[…] awangarda popełniła coś w rodzaju samobójstwa. Tak rozpędziła „pojazd sztuki”, że on musiał się roztrzaskać. No i między innymi o to chodziło. Piękny pojazd się roztrzaskał…”. W koncepcji kuratorów projektu wizualizacją i parafrazą przywołanej sytuacji jest zderzenie pojazdu z „kolumną Entropii” - repliką XVI-wiecznej kolumny będącej stałym elementem architektonicznym wnętrza Galerii Entropia we Wrocławiu, autorstwa duetu The Self Preservation Society. Obserwator, który – jak wiadomo – jest nieodzownym elementem współczesnej nauki – od fizyki relatywistycznej po teorie sztuki – znalazł się tutaj w postaci przechodnia /rzeźba–autoportret Jarosława Słomskiego/. Dodatkowego smaku może dodawać fakt, że wykorzystany do instalacji model samochodu Peugeot 404 cabrio jest dziełem włoskiego biura projektowego Carrozzeria Pininfarina, specjalizującego się w projektowaniu samochodów, a także sztuki użytkowej.

Drugą instalację projektu „ENTROPIA IN SITU” stanowi malarsko-rzeźbiarska budowla Marcina Mierzickiego p.t. "Krótka piłka" – stworzony przez artystę abstrakt przystanku autobusowego z epoki, gdy podstawowym budulcem tego rodzaju infrastruktury była blacha falista. Jest to dysfunkcyjny obiekt o wymiarze egzystencjalnym, materialny zapis surowego doświadczenia i gwałtownej wymiany energii w relacjach społecznych.

Instalacja p.t. "W międzyczasie" autorstwa duetu The Self Preservation Society /Mira Boczniowicz i Dariusz J. Gorski/ umiejscowiona w otoczeniu parkowym, dedykowana jest upływowi czasu w kontekście historycznym i estetycznym. Uzmysławia nieskończenie rozciągniętą, elastyczną i pojemną teraźniejszość sztuki w przemianach energii, materii i idei.

zmodyfikowano  rok temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ