koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu

IMPRESJE LEŚNE

Lubin »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 022 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • od: 17 października 2003, piątek
    do: 23 listopada 2003, niedziela

BOGUMIŁA KLAUDEL-REZLER

Przygoda z malarstwem Bogumiły Klaudel -Rezler rozpoczęła się w latach osiemdziesiątych, od obrazów olejnych przedstawiających martwe natury oraz pejzaże. Swoje pierwsze prac artystka realizowała pod okiem rodziców: Danuty i Henryka - artystów amatorów. Bogumiła Klaudel jest członkiem artystycznej dynastii, w skład której wchodzą już trzy pokolenia rodziny Kaludelów: Danuta, Henryk, Jadwiga, Witold, Joanna, Katarzyna i Bogumiła. Większość z nich, na czele z ojcem, uczestnikiem kilkudziesięciu wystaw twórczości nieprofesjonalnej, zajmuje się malarstwem. Ich dom w Krzeczynie Małym to wielka rodzinna galeria, wypełniona obrazami wykonanymi przez Henryka Klaudela, jego wnuki i dzieci. W 1997 roku Bogumiła Klaudel rozpoczęła studia w Wyższej Szkole Sztuki Stosowanej Schola Posnaniensis w Poznaniu. Dyplom otrzymała w pracowni malarstwa na tkaninie prof. Wojciecha Sadleya w 2003 roku. Obecnie zajmuje się malarstwem na płótnie, papierze, jedwabiu. Wystawa w Galerii Jadwiga zorganizowana została w ramach cyklu pokazów promujących twórczość młodych artystów związanych z Ziemią Lubińską W malarskich kompozycjach na jedwabiu Bogumiły Klaudel-Rezler zawiera się spontaniczną reakcja na otaczający świat, inspirowana absolutnym podporządkowaniem się wrażeniom płynącym z natury. Jest to malarstwo wibrujące niezwykłymi zestawieniami kolorystycznymi, które tworzą prawie abstrakcyjne traktowane pejzaźe. Kompozycje te nasycone są silnym ładunkiem emocji - miłości do przyrody. Można zaryzykować stwierdzenie, że jest to rodzaj malarstwa, które dochodzi do własnej wizji nie poprzez z góry założone teorie, a poprzez pędzel, płótno i wnikliwą obserwację otoczenia. Przedstawione na wystawie prace na jedwabiu naturalnym to wspaniałe pod względem kolorystycznym wizje abstrakcyjne, inspirowane twórczością impresjonistów a w szczególności Claude'a Moneta. Seria zwiewnych, połyskujących Impresji Leśnych o żywej, czystej, jakby prześwietlonej słońcem kolorystyce to ślady kontaktów z przyrodą. W cyklu Impresje leśne znajdujemy bezwzględną przewagę czystego malarstwa, wyspecjalizowanego w kierunku koloru jako wartości podstawowej, wobec której ukształtowana jest kompozycja obrazu. Jest to szczególnie czytelne, gdy barwa przelewa się poza linie, kiedy przesiąka poza granice konturu wtło, uniezależniając się od zarysówformy Każde dotknięcie pędzlem pozostawia na jedwabiu jakiś ładunek wzruszenia, czasem burzliwy, czasem subtelny, to znów podobny do nagłego draśnięcia. Wraz z kolejnymi płaszczyznami barw przedstawiającymi leśne pejzaże emocjonalna treść obrazu potęguje się, staje się coraz bardziej nasycona.

Artystka o swojej twórczości pisze: Wypowiadając się za pomocą stwarzanych przez siebie kolorów, snuję opowieść o obrazie Świata, o Naturze-niewyczerpanej inspiratorce artysty! Pejzaż jest tematem mojego malarstwa oscylującym między malarstwem przedstawiającym a abstrakcyjnym. Malarstwo jest odbiciem mojego sposobu widzenia, myślenia, odczuwania. Grą światła i koloru oddaję ducha Natury gdzie ulotne i przemijające staje się wiecznością.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ